lördag 28 februari 2009

hundarna i bilen

jag måste få lätta mitt hjärta. Igår cyklade jag o skulle köpa ett vin på giraffen innan 2 på eftermiddagen. När jag cyklade förbi parkeringen till våra lägenheter ser jag en bil som är alldeles immig. i Bilen står en tax och skäller. Det är så jobbigt att se sånt men jag kunde inget göra så jag cyklade till giraffen och var där ett bra tag. När jag kom tillbaka till lägenheterna igen gick jag fram till bilen och kollade. Däri låg en vuxen tax och en valptax. Inget fönster var öppet och jag såg inget vatten eller ngn mat. Då började jag bli orolig. Men, men...jag gick upp till lägenheten och duschade o fixade mig. Innan jag skulle träffa Nina följde Rickard med mig ut till bilen för att kolla om hundarna var kvar. Det var då kolsvart ute och visst, hundarna låg på varsin sida i bilen. Den stora taxen började skälla på Rickard när han lyste med ficklampan på honom. Då blev jag ännu mer orolig...men jag åkte iväg på festen...när jag kom tillbaka innan 2 på natten kom Rickard o mötte mig i Berga centrum. Vi gick förbi bilen på hemvägen och hundarna låg ner och de brydde sig nästan inte då när vi lyste in i bilen. Då bestämde jag mig. När vi kom in till lägenheten ringde jag till polisen. Det kändes lustigt att göra det, det var första gången i mitt liv jag ringde till polisen. Jag fick säga registreringsnummret och fick fram ett namn. Damen i telefonen sa att de inte kunde göra ngt för alla poliser var i centrum och hon sa oxå att jag inte kunde veta om de precis hade blivit rastade. Men hon tyckte att jag skulle ta reda på nummret på eniro och ringa till ägaren till hundarna. När jag hade lagt på sökte jag upp mannen och fick fram ett mobilnummer. Men då brast det för mig. Jag började stormtjuta...jag ville inte ringa mannen för jag visste att han bara skulle bli jättearg...Så Rickard erbjöd sig att ringa. Han fick tag på mannen men mannen sa att hundarna var vana vid att vara ute i kylan och att han hade satt vatten vid passagerarsidan. Men Rickard var bestämd och sa att han inte tyckte det var ok. Sen la de på...Inatt har jag inte kunnat sova bra för jag har varit orolig o tänkt på hundarna i bilen...Men nu på förmiddagen skulle Rickard o ja ut o gå till maxi o då var bilen borta!!! MEN, när vi kom hem nu stod bilen där igen...jag har inte vågat kolla i bilen om hundarna är där...solen lyser ganska starkt nu. Jag har en molande känsla i magen hela tiden, jag vill inte att hundarna ska fara illa. Är jag barnslig? Jag vet inte vad jag ska göra.....

1 kommentar:

http://annakatana.devotese sa...

Usch vad hemskt! Det är ju rena djurplågeriet. Jättebra gjort att ni ringde polisen och ägaren. Hoppas ägaren lär sig något utav det. Kram