torsdag 26 februari 2009

kartografi...

...handlar den nya kursen om. Det handlar oxå om GIS- geografiskt information system. Jag älskar att kolla i kartor men nu blir det mer komplicerat. Jag har suttit och läst lite nu och jag förstår inte allt. Det är massa uträkningar o så...jaja, det är ju bara början av kursen! Jag är ledig både idag o imån så jag sitter o pluggar o så ska jag göra en hemuppgift oxå. Den här veckan har jag tränat varje dag hittills. I måndags tränade jag body step, i tisdags simmade jag en km och igår tränade jag vatten-workout. Det ska jag göra idag med. Vatten-workouten är lite annorlunda än vattenjympan i E-boda. På vatten-workouten får man ett bälte som ska sitta runt magen, på grund av det flyter man i vattnet, och så har man handskar på sig som ser ut som små simfötter, för att det ska ge mer motstånd, dessutom är vi på djupt vatten. Det var roligt på vattenwork-outen, man behövde inte tänka på att man skulle stå på botten utan kunde plaska hur som helt, och jag blev trött av det! Men body-stepen slår det. Där blir man svettig vill jag lova! Nästa vecka ska jag på bodystep på måndag och ett spinningpass på onsdag, spinning är nog det jobbigaste av allt! Sen hinner jag inte träna mer för på torsdag, alltså om en vecka ska jag upp till Eskilstuna!!!! Det ska bli så skoj!

Nu ska jag snart göra lunch, sedan ska jag skriva en matlista för Rickard och jag ska storhandla idag. Imorgon ska jag på körfest, vi skulle få mat där oxå sa de i tisdags, pizza! Det blir roligare o roligare på kören, jag har börjat prata med två tjejer från tyskland oxå, de kan lite svenska och jag kan ju lite tyska, fast mest pratar vi svenska eller engelska. Bra att träna lite språk tycker jag, särskilt när man inte behöver stressa utan kan prata i lugn takt utan att få panik. När jag inte blir stressad kommer orden atomatiskt på engelska, då är det kul att prata! Ne nu ska jag fortsätta läsa om kartprojektioner...hehe
PUSSSSS

Inga kommentarer: