tisdag 17 februari 2009

välkommen sol!

Solen var och hälsade på oss Kalmarbor i helgen och i måndags, men nu när jag tittat ut snöar det -igen! är det inte bra nu med snö? Det räcker gott och väl som det är tycker jag!

ja, i lördags lyste solen över en klarblå himmel och vi styrde korsan till Emmaboda där vi firade Rickards pappa. Vad konstigt det var att bara äta tårta och sedan åka tåget HEM till Kalmar igen! Emmaboda kändes helt annorlunda nu. Det var dött i centrum och bara tråkigt. Men jag har väldigt fina minnen från Emmaboda. jag träffade Rickard där, bodde där i ett o ett halvt år då det hände många roliga saker! Men nu när man vet att det erbjuds så mycket mer att göra i ens närhet känns Emmaboda avlägset när det gäller aktiviteter o så. Vänner har vi ju kvar i Emmaboda. De kommer förresten till oss på lördag! Ska bli himla skoj att få träffa alla igen!!

När vi kom hem till Kalmar gick Rickard o handlade o jag fick inte vara med. Jag fick snällt sitta inne i tv-rummet och vänta medan han gjorde mat. När melodifestivalen började satte han frm en förrätt, det blev en räkcocktail, väldigt gott med räkor o rom och en rostad macka längst ner.






Till varmrätt blev det helstekt fläskfilé med potatisgratäng, rödvinssås o sparris,mums!!







Till efterrätt blev det vaniljglass med hemgjord varm bärsås gjort på passionsfrukt, blåbär och hallon!







Rickard är utbildad kock och det syns verkligen på upplägget! Jag älskar Rickard och jag blev så glad när han överraskade mig på det här sättet!!!!Lite senare fick jag en chokladask med belgisk choklad och Rickard fick vinergum, och två chokladaskar av mig. Så det blev mycket att smaska på!
Idag är det pluggdag för det är tenta på fredag. Ikväll ska jag på kören igen, ska bli kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag bjöd Sarah på middag, vi åt med räkcocktail till förrätt :)