torsdag 5 februari 2009

grå dag

Dagen började lite annorlunda. jag skulle på föreläsning vid 9 men hade satt klockan på 6.15 istället för 7.15. När klockan ringde var jag ovanligt trött och hasade mig upp ur sängen. Jag gick och tvättade ansiktet men när jag såg mina röda ögon bestämde jag mig för att vänta lite med linserna. Jag satte på tv:n och kollade på nyhetsmorgon...När nyheterna började började jag få igång hjärnan, "hum" tänkte jag, " är klockan bara halv 7? men??" haha, då kom det upp i min hjärna att jag hade gått upp en timme för tidigt!! Snabbt stängde jag av tv:n och hoppade i sängen igen, gud vad gutt det var! sedan halvsov jag till 7.15. Då var det inte alls lika svårt att gå upp! När jag då tittade ut genom fönstret såg jag snö på backen...Så det fick bli bussen te skolan. Jag hade ingen lust att cykla i snöblandat regn!!

Föreläsningen var kort. Vi skulle haft föreläsning från 9-12 men vi slutade innan 11. Jag och Ida gick till simmhallen och jag köpte ett träningskort för bad och gruppträning. De var tvugna att ta foto på mig som sedan sattes på mitt kort. Inte såå fint blev det, man stod där med blött hår och log lite fånigt,hehe. Sedan var det dax att simma. Det var ett tag sedan och det var behagligt att gå in i simmbassängen, i Emmaboda var det svinkallt men här var det ljummet, så skönt så! Vi simmade en kilometer och det var bara vi två som simmade där nästan hela tiden. När jag kom hem värmde jag en färdigrätt, inte en höjdare men jag var för hungrig till att göra något annat.

Imorgon får Kalmar akta sig! För då kommer min ängel Erika,haha. Nedå hon är så snäll och lugn så. På lördag börjar melodifestivalen! Vi ska ha en liten fest här med gänget och sedan ska vi kanske gå ut, kul att se vad Kalmar har att erbjuda. Jag har inte varit ute så mkt i Kalmar, mest på studentpuben, men det finns ju andra ställen!
Jag läste på Erikas blogg att hon hade fått en utmaning. Hon skulle öppna 6:te bildmappen och sätta upp 6:e bilden i den mappen på bloggen, och så utmanade hon bland annat mig att oxå göra det! På datorn har vi både en stor bildmapp med massa bildmappar i och en "mina bilder-mapp" så jag får sätta upp två kort tror jag! det blev två spännande bilder!
Den här bilden är tagen när Rickard och jag var och badade i somras i Bergkvara med hans familj. En skön dag men det var alldeles för kallt i vattnet!

Den andra bilden är lite speciell. Den är tagen den kvällen då Rickard och jag fattade tyckte för varann! Så det är Rickard som har tagit den här bilden och Jim och Henke shotar på! Vid den här tiden på kvällen har det inte hänt så mycket mellan oss två än,haha.

jag utmanar nu:

Frida

Charlotte

Anna

Gör det här, det är faktiskt spännande att se vilken bild man får fram och oxå våga sätta upp den på bloggen!!

PUSS till mina hjärtan!!

2 kommentarer:

http://annakatana.devotese sa...

Har du fler bilder från tiden? Skulle gärna vilja ha några isf (: Nu ska jag anta din utmaning! Puss

Ekströms - Den goda kraften sa...

Jag förstår inte hur man gör!