fredag 27 februari 2009

resor o bäbisar

jag har tänkt på en sak. De senaste månaderna har samtalsämnen om bäbisar och resor tagits upp väldigt mycket i min omkrets. Vad beror det på? Beror det på att alla helt plösligt vill ha barn? För då är jag annorlunda, för jag vill absolut inte ha barn nu. Jag, som typ nyss har blivit vuxen (eller?) vill leva mitt liv med Rickard, det räcker gott o väl ett tag framöver,haha.Ne skämt o sido så vill inte ha barn nu, jag har inte ens en tanke på det, vet inte ens hur många barn jag skulle vilja ha. Är det konstigt? Lite lustigt tycker jag det är när det pratas så mycket om barn överallt. Jag vill kunna resa, bli tryggare i mig själv och få växa i mig själv som person innan det är dags för barn.

Det här med snacket om resor fattar jag. Vi är alla trötta efter vintern och alla vill ha lite sol och värme just nu. Men jag tycker det har varit mer snack om resor nu än vad det har varit förut. Själv så är jag medlem i reseguiden.se, där går jag in ofta och får olika tips och läser om olika resmål.

Det jag kan sammafatta det här blogginlägget med är att alla drömmer, och alla vill prata om sina drömmar, det kan både vara barn eller resor. Båda två är drömämnen, FORTSÄTT DRÖM och BERÄTTA om dom, det är bara kul!!!

Själv vet ni ju vad jag drömmer om...och det handlar om en resa,haha. Det ska jag forsätta drömma om och kämpa så den blir verklig!

Ikväll blir det körfest,kul,kul! Ha en bra helg!

puss från drömmaren Lina som INTE drömmer om barn, (än iallfall,hihi).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smart av dig att inte vilja ha barn =). vad äre för resa du drömmer om nu då? /Anton

Linas blogg sa...

jasså, du läser min blogg, kul! Jag drömmer om en till resa till USA i november, kram!