lördag 1 november 2008

i kyrkan...

...var jag i för en stund sedan. Jag är nu hemma i Möllekulla och vi har nyss kommit hem från kyrkan mamma och jag. Det var väldigt vackert. och lite jobbigt oxå, en och en annan tår föll. Trodde inte att jag skulle känna så men när jag hörde prästen prata igen på det sättet som han pratade på farmors begravning blev jag sorgsen.
Innan la jag ett mosshjärta på farmors och farfars grav. Efter kyrkan tände mamma och jag två ljus på graven. Det var redan rätt så många ljus där och det kändes tryggt att det är många som bryr sig. Igår var mamma och jag och tände ljus i Södra Vi, både på Kalles grav (mammas kusin) och på mormors och morfars grav. De fick oxå ett mosshjärta.
Nu håller mamma på och gör köttgryta, det är såå gott! Vi ska upp vid 5 imån och åka vid 6 till Växjö på hundutställning. Sedan ska jag hem med tåget. Nu ska jag ringa Rickard och fråga hur han har haft det idag!
Puss och kram

Inga kommentarer: