onsdag 5 november 2008

Seger!!!

Det har hänt många positiva saker på kort tid!

Först så tar jag upp hundutställningen i Växjö. Vi kom dit utan förväntningar...Jag gick upp i ringen och visst Bessy var duktig men jag vet hur det brukar bli med placeringen. Jag stod näst sist med 5 hundar framför mig när domaren pekar på mig och visar att vi ska ställa oss längst fram, "okej..?" tänkte jag och ställde mig där. Vi gick runt ett varv och sedan var det klart! Vi vann i öppen klass!! Och bara vi fick ett ck så vi kunde gå vidare till konkurrensen. I konkurrensklassen fick vi ställa oss nästan sist först för det var unghundar som hade gått vidare framför oss. Men när vi gick runt där pekade han på mig igen att jag skulle ställa mig längst fram!! haha..vi gick runt ett varv och sedan var det klart! Bessy hade blivit bäst utav västgötaspetstikarna! Vi fick ett cacib och ett cert! Sedan skulle vi tävla mot den bästa hanen och vad jag gick runt i ringen. Men rätt som det var sa domaren "det får bli tiken idag!!" Jaa!! Bessy blev alltså BIR (bäst i rasen)!!! Det var så roligt och mamma och jag var chockade!
I den stora finalen där man tävlar mot andra raser var Bessy med i blå/gula hund (det är de svenska raserna som har blivit BIR) och där kom hon trea!
Nu har Bessy 3 cert. Två i Sverige och 1 i Norge och alla utav norska domare,hihi. Hon behöver ett till svenskt cert för att bli svensk champion!



Här är vi i öppen klass innan domaren tar en titt på oss



Ja!! Bessy blev bäst av alla tikar!!


Här har Bessy blivit BIR med hanen brevid sig och domaren i mitten

Bessy är uppe i stora ringen i finalen och har just blivit trea i Blå/gula hund

Jaha...sedan har det hänt ngt annat kul på flyttningsfronten! Vi ska få kolla på en trea på lördag! och om vi gillar den får vi den! Det är en hyresrätt och ligger i Berga. Hoppas att den är fin!

Sedan fick jag tillbaka min tenta igår. 35 vad godkänt och jag fick 44!! Så jag är jättenöjd! Det är mkt svårare på högskolan att få höga poäng och man kan bara få ig, g eller vg. Fast vg är typ så högt som ett mvg. Så jag är glad! Nu är det bara att plugga på till den andra tetan den 28 november. Jsg ligger efter känner jag och är lite stressad, men, men. Det får gå som det går. Jag har aldrig fått ngn omtenta så det är inte katastrof ifall jag får göra en nån gång. Ikväll ska jag på vattenjympa, skla bli skönt!

Puss och kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Lina! Du är sååå duktig på att visa Bessy. Kan man inte visa upp hunden snyggt så hjälper det inte hur vacker hund man har!

Lycka till med lägenheten!

Kram mamma

Ekströms - Den goda kraften sa...

Vilken snäll mamma du har Lina! Hoppas det går bra på lördag! Även om det är tråkigt att ni flyttar så önskar jag er allt gott så klart! Kram

Linas blogg sa...

Tack mamma! Bessy är en bra utställningshund, så är det bara! hihi.

Tack Frida! Ja, ni får komma och hälsa på oss i Kalmar sen, så kan vi gå ut och festa!