måndag 24 november 2008

snö!

I Fredags så hade det kommit snö i Kalmar sades det. När Rickard och jag åkte in till Kalmar var det kallt och halt med inte mkt snö, bara lite puder här och var. Efter lite omständigheter kom vi tillslut hem till min faster Ann-Britt och hennes man Leif och min kusin Zandra i Lindsdal. När vi var på väg hem till Möllekulla blev det mer o mer snö och det snöade på lite av och till. I Möllekulla var det inte bara lite puder när vi kom fram, där var det snö! Jag tyckte faktiskt det var mysigt, jag fick lite julstämmning i mig och jag saknade alla ljustakar i fönstren...men julsaker fick jag hålla på med ändå när vi delade upp farmors saker i hennes hus, gud vad mkt saker hon hade! Så vi fick ihop till en kartong var alla kusinerna, vi är 6 stycken så tänk vad mkt det var! Vi fikade sedan. Hemma sedan städade jag upp mitt rum. Det blev 4 svarta sopsäckar med skräp, snacka om hur mkt skit man har samlat på sig över åren,hihi.

I Söndags var jag ute med hundarna, de e så roliga och de springer omkring på ängarna i snön och har jättekul! En sak som hände när jag var ute med alla 5 hundar var att jag såg att Sussie och frasse var på väg att springa ifrån mig mot ett annat håll. Jag skrek då på dom men det blev ett eko så de två såg jätteförvirrade ut och undrade vilket håll de skulle springa åt, och de började springa åt fel håll, jag skrek då till men de fattade inte vart jag var, så jag fick börja hoppa på istället, då fick de syn på mig o de andra hundarna,haha. Hundarna fick skägg o mustacher av snön, de såg så komiska ut! Jag längar hem igen pga naturen, att bara släppa ut 5 hundar i snön och se de springa omkring helt fria, det är ett riktigt hundliv!! Det är så skönt hemma med den friska luften och den fina naturen.

Sussie och Bessy kommer springandes
Bessy är helt vit runt munnen!

Frasse och Sussie
Bessy,Sussie och Frasse busar

Söta Bessy undrar vad jag gör




Fina Tina är oxå vit runt munnen


"Vart är godiset?!"

Hemma igen, och alla är på span efter en bil som precis kom på gårdsplanen

Nu är jag i lilla Emmaboda igen och har precis sammarfattat klart alla kapitel. Det blev 67 handskrivna sidor. På fredag är det tenta och det får gå som det går. Lägenheten som vi ska flytta till ska renoveras ordentligt verkar det som med vitt i rummen o nya lister osv, spännande! Nu måste jag äta ngt för min mage kurrar på, han vet vad han vill,haha. ha en bra dag!
Puss o kram

2 kommentarer:

http://annakatana.devotese sa...

Självklart vill jag dansa med dig på juldagen!! Vi ska äga dansgolvet på Amigo :D Kramar

Anonym sa...

Frasse e den coolaste ;D