torsdag 13 november 2008

Enya

Är det ngn mer än jag som tycker om Enyas musik? Ja, jag vet att du Erika gör det..hihi. Det är sån fin musik och jag får känslor tillbaka till barndomen när jag lyssnar på henne och jag känner mig så uppfylld av en trygghetkänsla av hennes musik. Det är så vackert och mäktigt! Om ni är stressade så sätt på enyas musik, lägg er ner på ett bekvämt ställe och slut ögonen så förstår ni!
Det har varit seminarium idag. Det gick bra, vi diskuterade både globala städer, lokal mat och olika länders önskan att alla flyktingar ska ändras till landets kultur...så det var ett ihopplock som var intressant. Imorgon är det 2 veckor kvar till tentan. Det känns avlägset men tiden går fort, ja har förstått det sedan tidigare.
Sofia ringde igår och hon ska komma och hälsa på runt den 13 december! Det ska bli så roligt! Saknar henne..tycker inte om att vissa av mina kompisar bor så lång från mig..Men det är så roligt att få träffa dom när man väl träffar dom!
Imorgon jadå ni...då ska vi skriva kontrakt!!! Min prutt och jag ska ha en dag för oss själva och bara ta hand om varandra. Vi ska först skriva kontrakt sedan ska vi bada i simhallen i kalmar. Sedan ska vi ha det myspysigt på kvällen och fira! Älskar honom så mkt!!
Jag har gjort en planering som jag ska hålla till tentan. Så idag ska jag sammafatta ett kaptiel om mat. Tex alternativ mat som har kommit fram tex slow food som är motsatsen till fast food. Haha, ne ja ska inte tråka ut er om vad jag lär mig på kulturgeografin!! hihi...
lalalala...sjunger Enya och jag kan bara hålla med henne =) ha det bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad det var längesen jag lyssnade på Enya, får nog ta och göra det... Lycka till med kontraktskrivandet! :)

Linas blogg sa...

ja det är helt underbar musik! Tack så mkt!!