torsdag 30 oktober 2008

tiden hos Erika

Hej!
Det var ett tag sedan jag skrev nu. Det har varit full rulle hela tiden med skolan och när man har kommit hem har man varit helt slutkörd. Min helg hos Erika var så rolig! Det började lite klumpigt med att jag hoppade på fel x2o00 i Alvesta. haha, det visade sig vara ett försenat tåg men som ändå skulle förbi Nässjö så det gjorde inget! Jag kom ju tidigare fram iallfall! Erika bjöd mig på god mat, sedan tog vi det lugnt för vi skulle upp halv 5 på lördagen. Vi drog iväg mitt i natten kändes det som. När vi kom fram lite fter 7 var det redan lång kö in. Men det rullade på så snart var vi inne! Det var väldigt mkt folk!! Men jag hittade mkt saker, tex en skinnkacka för 499 i äkta skinn!

Vi åkte tillbaka till Nässjö vid tre-tiden. Erika och jag var väldigt trötta. Hennes kille Clas åkte iväg på en fest på kvällen och Erika och jag drack goda drinkar och kollade på dirty dancing. Vi gick och la oss ganska tidigt. På söndagen var vi ännu segare, Erikas syster Felicia var där och hon och jag lekte,hihi, hon är för söt! Erika och jag tog en promenad framåt kvällskanten, men det regnade och blåste så vi gick och hyrde film istället. Så det blev filmkväll. I Måndags gick vi ut på stan där jag köpte en tröja.Sedan åt vi lunchbuffé på en kinarestaurang. När jag skulle åka hem var det jävla tåget försenat en halvtimme. Så när jag kom till Alvesta hade mitt tåg redan gått. Så jag fick snällt vänta på nästa *suck*. sedan fick jag ju ingen bokat plats på tåget för det var överfullt. de kändes surt när jag visste att jag egentligen hade en bokat plats på min biljett...jaja, jag kom hem halv 10, mer än en timme försent.


Fina Erika och Felix!






Titta vad skönt dom har det, Felix och Kajsa!

Jag och Erika

Du är en helt underbar människa Erika, det är alltid lika roligt att träffa dig! Älskar dig!!!

Dagarna har gått och det är plugg som gäller. Det känns som om jag ligger efter...Men det är ju inte tenta än och såhär mkt pluggade jag inte förra året. Då gick man på föreläsningarna och läste som en dåre sista veckan. Imorgon ska jag hem, vi ska nog åkte till mormors,morfars och Kalles grav i Södra Vi och tända ljus. På lördag ska vi till k-dala kyrka då de säger farmors namn. Sedan ska vi tända ljus på hennes och farfars grav med...konstigt, nu har jag inga morföräldar eller farföräldrar mer...Jag skulle själv dö om mina föräldrar gjorde det...livet är så konstigt...Men man kan inte gå omkring och vara rädd att det kan hända ngn ngt i sin närhet. Då kan man ju inte njuta av stunderna man tillbringar med dom.

På söndag blir det hundutställning i Växjö. Jag har inga förhoppningar. Det har bara varit konstiga domare flera gånger nu, finns det inga normala domare längre????

Rickard är och kör med bilskolan till Nybro nu. hoppas att allt går bra! Det snöade i Nybro när jag åkte förbi med tåget förut! Erika sa att det snöade i Nässjö oxå, väldigt tidigt eller??

puss o kram

1 kommentar:

Erika Hopstadius sa...

Det var mysigt att ha dig här Lina:) Det får absolut göra om! Jag uppskattar verkligen att vi håller kontakten så bra och pratar i telefon ofta! Älskar dig! puss&kram