tisdag 11 november 2008

hemfärden som tog tre timmar

Igår var jag inne och skrev klart seminaruimuppgiften på bibblan i Kalmar. När vi var färdiga satte jag mig på tåget som gick 13.01. Konduktören varnade passagerarna att ett träd hade blåst ner på spåret utanför Hässleholm. "Jaja, det gäller ju inte mig" tänkte jag. Men redan i Nybro blev vi ståendes. Han sa då att vi inte kom längre och han visste inte när det kom ersättningsbussar för alla tågen stod stilla och ville ha det. Jag satt där konduktören pratade i mikrofonen och såg när han hade ett samtal med en kvinna. Hon kom fram och sa att hon undrade när de skulle vara på Kastrup för att hon skulle behöva vara där vid 18.00. Konduktören sa snäsigt att han inte visste mer än vad han hade sagt i högtalaren. Då frågade kvinnan om ersättningsbussar och då upprepade konduktören att han redan hade sagt allt han visste. Kvinnan blev upprörd och sa att hon var tvungen att åka ner till Kastrup. Då sa konduktören snäsigt "har du inte tagit dina p-piller idag?". Då blev kvinnan förbannad och sa till honom att hon inte skulle bli behandlad på det sättet för att han jobbade inom ett serviceyrke. Då sa konduktören att hon oxå hade varit snäsig mot honom. Då blev hon så arg så hon gick , men kom tvärt tillbaka och sa åter att man inte ska bli behandlad med en sådan ton och att han inte var vänlig mot henne. Sedan gick hon. Kvar stod konduktöten och suckade för sig själv. Så behandlar man inte sina passagerare!!! han är ju förfan mitt uppe i ett serviceyrke! Efter ett tag sa han i högtalaren att vid 18.00 ja då skulle träden vara borta! men han visste inte hur länge de skulle få vara kvar där. Haha...då var klockan 14.00. jaja, jag gick ut tåget för jag stod inte ut med att se honom. Jag kollade upp busstider och det gick en lokalbuss från Nybro till Emmaboda vid 14.30. När jag väntade på bussen såg jag kvinnan med ngra andra ta en taxi från Kalmar och de åkte snabbt iväg, ja så kan det gå! Jag var själv hemma 15.15...

På fredag ska vi skriva kontrakt till lägenheten!!!!! Är så glad och förväntansfull om vad som kommer att hända. Är redan igång i mina tankar hur man kan möblera och vad vi ska införskaffa, och vilka jag vill bjuda när vi har flyttat in osv. Det är så roligt!

Nu i den här lägenheten ska det bytas dörrar. De har satt upp skåp i trapphuset där vår post kommer att läggas varje dag, i stället för att de ska trycka in posten i brevinkastet. De nya dörrarna har inga brevinkast. Så det är fullrulle här. Men hantverkarna är i den andra uppgången och jobbar. Så än så länge har vi inte fått ngn ny dörr.

Puss o kram
ps.Idag skulle Knutte fyllt 11 år. Det var familjens första västgötaspetspojke och han var världens goaste. Älskar honom och han kommer alltid finnas i mitt hjärta! ds
.

2 kommentarer:

http://annakatana.devotese sa...

Vilken idiot till konduktör!!
Vad roligt att ni ska flytta in till Kalmar (: När blir det inflyttningsfest?? :D
Kramar Anna
http://internatanna.com

Linas blogg sa...

ja han var en idiot! Jag vet inte när det bli inflyttningfest men du är såklart välkommen!!! massa kramar