fredag 7 november 2008

kämparglöd!

idag har jag varit på högskolebiblioteket från 8-15.00 typ. Det har varit lite jobbigt att förstå sig på de två artiklarna vi ska få ut så mkt som möjligt av. Speciellt när de är på engelska. Jag har inte svårt för engelska, eller jag har det lättare än förut på gymnasiet. Då var jag väldigt dålig på engelska. Fast jag hade ingen inspiration till det och lärarna var inte så bra, de ville helst att lektionen skulle ta slut för det var ingen typ som brydde sig,hehe. Men efter studenten tog jag chansen och började på turismprogrammet, ärligt talat trodde jag inte att jag skulle klara det med engelskan. För engelska har det varit. På hösten förra året var vissa lektioner på engelska och alla böcker på engelska. På vårterminen var ALLT på engelska. man var till och med tvungen att skriva tentor på engelska...MEN, jag har klarat det!!! Jag har inte haft en omtenta på så här lång tid! Det känns faktiskt rätt skönt att veta att jag har klarat ett stort hinder, det har jobbigt vissa stunder, väldigt jobbigt, men jag har fått stöd från familj och vänner och inte minst min Rickard. Jag vet att det inte är slut än men man måste alltid börja ta ett steg för att börja nå sitt mål. Och in i mål ska jag , och vill , och jag har INSPIRATION till det nu!!!

2 kommentarer:

Erika Hopstadius sa...

Det är bra Lina! Klart du fixar det här, du är riktigt duktig och det är verkligen kanon att du har klarat alla tentor så du kan ge dig på de nya kurserna som kommer:) Jag beundrar dig Lina!

Linas blogg sa...

Tack, det är skönt att du tror att jag fixar det, jag beundrar dig oxå som är så stark och våga göra vad du tycker!