tisdag 25 november 2008

solen håller på att gå upp...

...och jag har oxå precis gått upp. Jag är trött, men jag ska plugga hela dagen. Jag skulle oxå vilja ut och springa, men jag funderar på om inte det är jobbigt när det är minusgrader ute?Igår kom det lite mer puder här i E-boda men det är inte så mkt vitt som ligger på marken. Dagarna bara går framåt, snart får vi sätta upp alla ljustakar och julgardiner.Sedan helgen efter ska jag hem igen. Och då fyller båda mina vänner Erika och Frida år på samma dag, märkligt! Den 12 december ska Carolina ha julfest med knytkalas, de verkar som om några som har slutat på turismprogrammet ska komma med, så det ska bli väldigt kul+ att min Sofia kommer oxå på fredagen! Sedan ska det bli fest av något slag på lördagen när det är lucia och utekväll på amigo. Sedan är det inte långt kvar till jul! Och emellan de dagarna ska man hinna plugga, göra arbete, köpa julklappar, göra julgodis, hjälpa mamma o pappa...så december blir inte ngn lugn månad.

På juldagen vill jag gärna ut och festa, Anna ville oxå det,haha. Så vi får väl se vem det blir som kan ha fest för vi har nog packat ihop väldigt mycket här då skulle jag tro. Sedan är det nyår. Och sen kommer vi att flytta! den 8 januari ska vi lämna in vårt arbete i skolan, och den 16 är det tenta. Om jag får omtenta på den här tentan jag har på fredag så blir det den 10 januari, så jag får plugga så mycket som det bara går nu! Det var rätt så häftigt för när jag var hemma i helgen hittade jag massa anteckningar från gymnasiet, från samhälle B hittade jag antecknigar på det vi ska ha tenta på nu! Fast jag har nästan glömt bort att jag hade haft prov på det innan för det var så komplicerat då tyckte jag.

Jag skulle vilja klippa mig och testa någon ny frisyr. Men jag vet inte vad jag passar i och jag vet inte om jag vågar, är det någon som har nåt förslag om vad som skulle passa mig? Nu ska jag äta frukost, sedan jag ska jag variera mellan att tvätta och plugga. Sen när vi flyttar ska vi köpa en kombinerad tvättmaskin/torktumlare som vi ska ha i vår lägenhet. Det blir bra! Sedan ska vi köpa en disksmaskin och en ny tv (för att rickard tjatar,hihi) ne, men alltid när jag har varit hemma i Möllekulla där de har en plattv så tycker jag att vår tv är så liten! Vi ska se om vi kan köpa en tv på mellandagsrean.
Puss och kram

Inga kommentarer: