söndag 21 september 2008

planer

Nu känns allt mycket bättre. jag har varit hemma ett tag och umgåtts med hundarna o mamma. Det är så skönt i Möllekulla tycker jag. Fast jag pluggade mest tiden då jag var där, hehe. Mamma och jag var i Kalmar i fredags. Jag har hittat en vinterjacka jag vill ha och också förvånatsvärt ett par skor jag vill ha. Rickard och jag ska in på fredag till Kalmar innan vi åker till Möllekulla och då ska jag visa han hur de ser ut. Vi ska sedan hem till Möllekulla där vi ska vakta hundarna hela helgen för mamma o pappa ska på avelskonferens.

Jag kan nu skriva att Rickard och jag planerar att flytta upp till Linköping till årskiftet! Förhoppningsvis ska jag plugga kulturgeografi B till våren och Rickard söker jobb för fullt. Vill att allt ska bli bra, att vi får en fin lägenhet, att Rickard hittar ett bra jobb han trivs med och att jag får börja umgås med personer som har samma intressen som jag. Jag har inte haft möjlighet till det nu när jag har bott här i E-boda. Jag vill kunna sjunga i en kör med jämngamla. Kanske börja på line-dance och träffa människor med samma intresse till country och western som jag. Jag säger inte att mina kompisar inte duger här nere!!! Ni är underbara, men jag vill kunna göra det jag tycker om med andra med samma intresse.

Jag känner att farmor är med mig hela tiden nu. Jag känner på mig att hon har det bra! Det kommer nog att bli en fin men sorgsen begravning. Hon är värd att få ett fint farväl från alla hennes bekanta och från hennes släkt.

Idag är det plugg som gäller. Jag har gjort upp ett schema då mitt gamla kollapsade när allt hände. Men nu är jag på rätt spår igen och det känns skönt. Rickard ska spela fotboll sen så då ska jag ut på en långpromenad i hösvädret tänkte jag- utan hund. Lite tråkigt när man har blivit van vid det i Möllekulla.

Familjen Macahan har hållt på i två veckor nu. Dvd-spelaren har krånglat som vi köpte men vi har nog fattat nu att vi inte ska använda den sorts skiva vi har använd.

Ne nu ska jag läsa klart kapitlet om världens landsbygdar, det är intressant!
puss o kram

1 kommentar:

Erika Hopstadius sa...

Jag hoppas era planer går i uppfyllelse! Det gäller att lita på att det kan bli så som ni vill och att tänka positivt för framtiden:) saknar dig och det skulle vara härligt att träffas och bara prata, skratta, gråta ja vad vi nu behöver göra! Jag sänder dig massa kärlek och lucka till er båda, det är ni värda!