tisdag 2 september 2008

länge sen

Det var ett tag sen jag skrev. Det har hänt en hel del saker. Rickard och jag har bestämt att inte bo här längre. Vill inte skriva mer om det för inget är bestämt ännu.

Det var väldigt roligt på vattenjympan, jag och 10 tanter skuttade runt i bassängen, hehe. Jag ska dit imorgon igen men funderar på att springa en runda på motionspåret innan för det var inte så jobbigt på vattenjympan. I lördags var vi i Kalmar och Rickard handlade kläder, han blev riktigt snygg i sina byxor och tröja *ler*. På eftermiddagen när vi kom hem kom min bror, han har fått körkort nu (grattis) och han hade skjusat två vänner till honom till Power meet här i Emmaboda. Så de var här och hälsade på. Senare tog Rickard och jag det lugnt, det skulle vara meningen att några vänner skulle komma men de gjorde de inte...På natten/morgonen hände det en otäck sak som jag går och tänker på än...Vill inte skriva för känsliga saker på bloggen, men ni får fråga mig om ni vill veta. I söndags var Rickard och jag ute och gick. Sedan åt vi pizza o kollade på "drömmarnas tid".

Igår var det skola!! Först programupprop, sedan fick Sarah och jag springa till den andra skolan där vi ska gå på i höst. Vi kom lite försenade men det var för att alla andra hade cyklar och cyklade dit, vi bor ju inte någon av oss i Kalmar, så vi har ingen cykel där. Men läraren sa att det inte gjorde något. Kursen verkar väldigt intressant! Han pratade om mycket som man redan är lite insatt in på grund av att man har läst samhälle och geografi mycket på gymnasiet, tack ÅKe Påke,haha =) Efter föreläsningen gick Sarah och jag lugnare hem till Charlotte där Evelina redan var.Vi åt lite där, sedan traskade vi bort till Carolina där hon bjöd på glass. Sedan hade vi tävling. När jag kom hem var jag såå trött för jag hade inte kunnat sova något natten innan. Rickard åkte iväg och spelade fotboll och jag skulle laga till en fläskfilé. Kom på att jag har ätit fläskfile på ett annat sätt hos några vi känner så jag gjorde fläskfilén efter det receptet. Så det blev en gratäng kan man säga. Det var uppskattat av Rickard när han kom hem.

Idag är jag ledig så jag ska dyka på boken som vi ska läsa och börja anteckna lite tänkte jag. Jag blev så irriterad men glad igår för jag har inte haft några pengar på hela sommaren, så i lördags kunde jag inte köpa något i Kalmar. Men igår morse när jag skulle kolla mitt konto ifall jag hade något på det, så hade jag fått in mer än 7000 i fredags! Så typiskt, jag hade pengar i lördags men det visste jag inte!!! Men det är tacksamt att csn var så snabba med mig!!

puss o kram

Inga kommentarer: