måndag 21 september 2009
solig helg!
Helgen går lika snabbt som vanligt. Konstigt att allt går så snabbt när man har roligt! För fastän jag har slitit med att få logen fin har det varit kul! Att få vara med familjen o få jobba tillsammans med något, det är inte så ofta man får uppleva det nuförtiden! Och det blev ett resultat till slut. Nu ser man golvet igen i logen o vi skojade om att vi skulle kunna ha logdans där nu! någon som är på??!
I lördagskväll hade vi det mysigt efter mycket jobb. Vi satt o drack rödvin o åt ostar o kex! mums! Till och med Bessy tyckte vinet var gott! hehe...Lilla Aminah har blivit parad med Nicke näckros (!) och nu väntar vi spänt på om det är några bäbisar i hennes mage! Jag ska följa med mamma på ultraljud den 2 oktober här i Kalmar, alltså mamma ska inte på ultraljud, det är Aminah som ska! Meningen blev lite konstig! haha.
Jag är så sugen på att bege mig ut i skogen, så på onsdag tar jag bussen till O-hamn, där mamma möter mig. Vi ska sedan ut i den stora Möllekullaskogen o leta efter skogens guld! Ska bli skoj tycker jag! Idag har jag pluggat hela dagen. Jag är rätt skoltrött redan. Jag undar hur det här kommer att gå? Men det beror nog på att vi läser om olika teorier med massa texter som man ska läsa varje dag. Inte så kul när man kan göra massa andra roliga saker!
Planeringen av Berlinresan är i full gång. Nu är alla biljetter bokade iallfall. Känns skönt. Det är ju inte så lång tid kvar nu. Känns konstigt för jag är så van vid att behöva vänta lääänge när man beställt en resa. Men nu blev det lite pang på. Fast vi har snackat om att resa iväg sedan i somras när Valle var här. Men man snackar om så mycket, men oftast brukar det ju inte bli något av det sen men, det blev det i det här fallet!!! Längtar!
Ne nu måste ja ge mig på den sista artikeln om diskurser i samhällsplaneringen, kul va?
puss o kram
I lördagskväll hade vi det mysigt efter mycket jobb. Vi satt o drack rödvin o åt ostar o kex! mums! Till och med Bessy tyckte vinet var gott! hehe...Lilla Aminah har blivit parad med Nicke näckros (!) och nu väntar vi spänt på om det är några bäbisar i hennes mage! Jag ska följa med mamma på ultraljud den 2 oktober här i Kalmar, alltså mamma ska inte på ultraljud, det är Aminah som ska! Meningen blev lite konstig! haha.
Jag är så sugen på att bege mig ut i skogen, så på onsdag tar jag bussen till O-hamn, där mamma möter mig. Vi ska sedan ut i den stora Möllekullaskogen o leta efter skogens guld! Ska bli skoj tycker jag! Idag har jag pluggat hela dagen. Jag är rätt skoltrött redan. Jag undar hur det här kommer att gå? Men det beror nog på att vi läser om olika teorier med massa texter som man ska läsa varje dag. Inte så kul när man kan göra massa andra roliga saker!
Planeringen av Berlinresan är i full gång. Nu är alla biljetter bokade iallfall. Känns skönt. Det är ju inte så lång tid kvar nu. Känns konstigt för jag är så van vid att behöva vänta lääänge när man beställt en resa. Men nu blev det lite pang på. Fast vi har snackat om att resa iväg sedan i somras när Valle var här. Men man snackar om så mycket, men oftast brukar det ju inte bli något av det sen men, det blev det i det här fallet!!! Längtar!
Ne nu måste ja ge mig på den sista artikeln om diskurser i samhällsplaneringen, kul va?
puss o kram
torsdag 17 september 2009
snart kommer mamma...
...jag sitter här o väntar på att mamma ska komma. Hon hade lust att åka in till Kalmar idag, o jag ska ta hand om bus Sussie medan hon går på stan. Jag tänkte ut o gå med henne om hon inte vägrar. Hon är så mammig av sig så det inte är klokt!

Bus Sussie
Igår var jag på infomöte. Det blir nog inte så mycket jobb för mig. Det beror på hur många det är som blir sjuka i svininfluensan inom vården. Men jag skulle iallafall bli vaccinerad, för alla som jobbar inom vården skulle bli det. Så det känns skönt. Jag är inte så orolig för det men det är ju alltid bra o få skydd mot sjukdomar o för att skydda de jag hjälper i mitt arbete. Efter infomötet träffade jag Nina på Maxi. Vi fikade o snackade skit,haha. Sedan köpte hon ett regnställ, som hon var så snygg i! Det är så kul att få vara med Nina!!!

Inte den snyggaste bilden på oss, men men
På kvällen skulle jag egentligen träna, men jag hade ingen lust att träna själv, så jag bad Rickard följa med ut o gå. Det slutade med att vi åkte med bilen ut till Stensö o gick där på elhjulspåret ett tag. Mysigt men lite läskigt! Ikväll måste jag verkligen pallra mig till simhallen. Vattenjympa står på schemat. Får se om mina träningskompisar ska på det oxå. Imorgon måste jag verkligen plugga. Jag får sätta mig på bibblan, för där kan man inte göra annat än plugga! Imorgonkväll ska Rickard o jag köra BIL hem till Möllekulla. Lustigt. Första gången mamma slipper hämta oss. I helgen ska vi hjälpa till o fixa lite i logen, där det finns tusen saker som bara slängdes in i och med min familjs flytt.
puss o kram!
onsdag 16 september 2009
den gångna tiden
tiden efter vår resa har varit lite annorlunda. Vi har ju bil nu! Frihet som tusan! Jag älskar att storhandla! Att man inte behöver tänka på att inte köpa för stora o tunga grejor utan att bara slänga in det i bilen!!

Jag har börjat mitt sista år på högskolan, kulturgeografi C. Ye, det kommer nog bli den svåraste terminen hittills med c-uppsatsen, som man är tvungen att skriva själv. Jag vet inte vad jag ska skriva om o inte heller vad jag vill läsa i vår. Det måste jag bestämma snart. Hatar sådana här val! Jaja...
Jag har oxå tagit mod till mig o gått till frissan. För en gång skull tror jag att det syns att jag har klipp mig. Jag ändrade både hårfärgen o så fick jag en lugg. Det har varit mycket ovanligt men jag har börjat att vänja mig nu.

Robert Broberg har oxå varit i Kalmar så ett Emmabodagäng kom hit för att se honom i kalmarsalen. Vi satt på tredje raden o efteråt snackade vi med honom o fick atografer o så...Det var kul att se honom igen o Rickard är helt dyrkad i honom!

Sen har jag o Valle beställt en resa!!! En resa till Berlin!! från den 7 oktober till den 11 oktober! Det ska bli så himla kul att få resa iväg med min älskade bb-kompis! Längtar!!
Idag ska jag på informationsmöte för jag ska kanske bli timanställd inom äldervården nu i höst. Får se hur det blir. Sedan ska jag träffa min fina Nina!! Livet är bra just nu, bätte än förra året. Då hade farmor precis dött. Usch, då var det inte kul kan jag säga! men jag vet att hon sitter i himelen o ler mot mig!
Puss o kram!
onsdag 9 september 2009
road trip
det har gått ett tag, men nu tänkte jag berätta om vår bilresa genom södra Sverige! Vi kom iväg rätt så tidigt med vår snygga bil!
Vårt första stopp blev i Nässjö där vi åt lunch med Erika och hennes kille Clas. De hade precis fått reda på att de hade hittat en lägenhet i Linköping! Väldigt kul!!

Efter lunchen åkte vi vidare till Gränna. Där åt vi glass vid hamnen o jag köpte en polkagris, för det hör ju till!


Vårt sista stopp för dagen blev hos Rickards mormor o morfar i Habo. Där fick vi god mat och dricka. Vi sov över där och det var trevligt!
Rickard o hans morfar

Rickards mormor

Dagen efter styrde vi bilen uppåt Sverige. Vi åkte förbi Falköping o längs Vänern upp till Karlstad en runda. Sen vände vi tillbaka och åkte till Kristinehamn. Där hälsade vi på hos Gustav o Nina. Gustavs släkt har några sommarstugor vid Vänern. Vi åkte dit och hade kräftskiva med några av Gustavs vänner. Det här huset är nybyggt!

Här har vi dasset !

Dagen efter fick vi inte åka förren vi hade sett Picassostatyn. Inte så snygg kanske, men, men!

Efter promenaden till Picassostatyn började vi köra söderut igen längs andra sidan av Vänern. Det tog hela dagen att ta sig till Göteborg för det var så mykcet vägarbeten på vägen. Vi var lite nervösa innan vi skulle köra in i Göteborg för att hitta vårt vandrahem men jag satt med kartan i högsta hugg och skrek ut instruktioner, och vips hade vi hittat till vandrahemmet mitt inne i smeten! När vi hade checkat in tog vi en spårvagn in till centralstationen. Vi hittade en resturang där vi åt gott och sedan strosade vi runt och jag hade möjlighet att ta den här fina bilden!

Dagen efter tillbringade vi tiden på Universeum. Det var mycket djur att se, framförallt fiskar =)
Vi strosade sen vidare på Nordstan innan Liseberg öppnade vid 15.00. När vi sedan stod utanför Liseberg började det att ösregna!! Och det gjorde det i en timme. Vi köpte poncos men vi blev dyblöta iallafall. Senare på kvällen lugnade sig regnet men det småregnade lite från o till. Jag tvingade Rickard att åka Lisebergsbanan. haha, vi åkte stockarna några gånger för det var ingen kö alls! Men balder fick jag åka själv för det vågade inte han! haha. Vi hade det mysigt på Liseberg trots regnet och åkte tillbaka till vandrarhemmet vid 10-tiden. Dagen efter gick vi upp tidigt och checkade ut. Vi körde sedan till Ullared. Där spenderade vi dagen och efter många timmar o lite fattigare åkte vi hem till Kalmar igen. För dagen efter var det dags för dop av lilla Lovisa! Hon var så söt och alla ville hålla henne efteråt!

På eftermiddagen tog vi bilen o åkte söderut. Vi åkte kuststräckan från Kivik till Trelleborg. Det är bara såå vackert i Skåne!

Självklart var vi tvugna att stanna vid Smygehuk, men vad blåsigt och kallt det var där! Vi höll på o blåsa bort!

På kvällen kom vi fram till vårt vandrarhem i Höllviken. Vandrarhemmet låg precis vid havet och det var mysigt att vakna upp och se havet!

Vi tog en tur för att se Öresundsbron. Sedan åkte vi till en stor djuraffär o efter det fikade vi hos Rickards faster i Skurup. Men sedan slutade vår första semester och vi åkte hem till Kalmar igen!

måndag 24 augusti 2009
roadtrip!!!!
Mycket har hänt, ett litet nytt steg i livet har utvecklats. Min älskling har fått körkort! och min älskade pappa o mamma har gett mig en bil! En ford som har gått många mil, men det duger för oss! Jag är bara sååå glad att vi har bil! Allt blir så mycket lättare nu! vi kan till exempel storhandla nu! Och åka o hälsa på nån hur vi vill utan att kolla buss o tåg tider!
Imorgon ska vi ut o resa, på bilsemester med vår bil! Vi ska till Habo, Karlstad, Göteborg o Ullared. Sedan åker vi hem för dop av lilla Lovisa, sedan bär det av ner mot Skåne en natt till. Så den närmaste veckan blir det mycket åkande. Sånt som jag gillar!! Vårt första stopp imån blir hos Erika i Nässjö! Jag är så glad!!!
I helgen var vi hemma o hälsade på. Vi var i Vimmerby en sväng, sedan har vi varit på bio, "sommaren med Göran". Den var inte så bra som jag trodde, men det är alltid trevligt att gå på bio!
Ne nu blir det packande! Tack mamma o pappa för bilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Imorgon ska vi ut o resa, på bilsemester med vår bil! Vi ska till Habo, Karlstad, Göteborg o Ullared. Sedan åker vi hem för dop av lilla Lovisa, sedan bär det av ner mot Skåne en natt till. Så den närmaste veckan blir det mycket åkande. Sånt som jag gillar!! Vårt första stopp imån blir hos Erika i Nässjö! Jag är så glad!!!
I helgen var vi hemma o hälsade på. Vi var i Vimmerby en sväng, sedan har vi varit på bio, "sommaren med Göran". Den var inte så bra som jag trodde, men det är alltid trevligt att gå på bio!
Ne nu blir det packande! Tack mamma o pappa för bilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lördag 15 augusti 2009
Karlskrona ikväll!
Ikväll bär det av mot Karlskrona! Jag har aldrig varit på Sailet som de kallar det för men det blir nog skoj. Innan vi åker måste jag göra en del. Till exempel cykla till systemet, för det gjorde jag inte igår. Jag fick ett ryck igår. Jag började sminka mig som om jag skulle på fest. Jag prövade en mörk ögonskugga, och en lite ljusare över. Sedan tog jag fram en vårjacka som jag trodde var liten. Lite liten var den men inte så farligt. Sen tog Rickard lite kort på mig,hihi. Jag vill testa lite nya stilar, men Rickard tyckte att jag var för mörk vid ögonen. Så ikväll blir det en ljusare ögonskugga. 



Jag är så trött på mitt hår. Både på frisyren och hårfärgen...Jag ska nog gör något drastiskt när jag får mina julipengar, eller vad tycker ni? Ha en bra lördagskväll allihopa! Puss o kram
fredag 14 augusti 2009
a happy girl! bara arg på SJ...
Ledig, känn på ordet!! Nu är jag fri i två veckor! Så skönt!!!! Det enda som irreterar mig nu är att jag har bokat två resor på sj, men jag har inte fått ngt beställningsnr än, de har bara tagit pengarna från mitt konto, hur länge ska man vänta innan jag ska ringa dem? det har gått en kvart nu. Beställningsnr brukar komma på en gång ju! Biljetterna som jag har bokat är till Karlskrona nu på lördag. Rickard o jag ska åka ner med Emmaboda gänget till Sailet, typ en stadsfest. Sen ska vi får sova hos Frida o Jim! Ska bli kul att få göra ngt, om jag får det jävla beställningsnummret någon gång!!!
Solen lyser ute! Jag blir glad när jag ser det! Snart ska jag ut o gå, sola lite, sen måste jag till systemet. Idag får Rickard med semester! Det är han verkligen värd, han har kämpat som en tjur den senaste veckan! Min fina älskling!
Nu har jag satt mig i telefonkö hos sj, plats nr 11...ye....det kommer ta lång tid. det var krångel med sj när jag var hos erika med. då fick vi inte mobilbiljetterna. Jag satt i mobikö i ca 10 minuter men vi hade beställt så sent så vi hann komma till tåget utan ngt svar från sj. Men konduktören förstod o sa att det var ok.
Igår var Anton o hans nya tjej här. De hade köpt med fika så vi satt o åt gott o snackade lite. Kul att han vill hälsa på sin syster ibland o vissa upp sin tjej! På kvällen åt Rickard o jag grillat, fast vi stekte köttet i en grillpanna för vi tror att vi inte får grilla på balkongen. Vi har bara en liten klotgrill för kol, vi vill köpa en elgrill, men de blir inte samma känsla som en kolgrill!
Nu är min plats i kön 9, det går långsamt framåt...oj, nu blev min plats i kön 8, wow...blir tokig på det här!!
Imorgon ska mamma på utställning i Norrköping med Bessy. Hoppas att det går bättre den här helgen! Bessy är värd att bli champion, hon har bra ett cert kvar att ta nu. Då blir hon både norsk o svensk champion för vi var ju i Norge förra året i juni o kammade hem ett cert! Mamma vill ta valpar på henne, men det skulle va skönt om hon fick det sista certet innan, för det tar lång tid för kroppen att återhämta sig från en valpning.

Nu är min plats i kön 7...åhhhh.nu blev min plats 6, nu tog det inte så lång tid.Oj, 5 blev det nu. 4...det går snabbare i slutet, nu blev de 3. nu 2... Så, äntligen har jag pratat med dem! O jag fick beställningsnummret oxå. skönt!! 40 minuter i kö tog det, bra SJ!
Ne nu vill ja inte sitta här längre när det är så fint väder ute! Ha en bra dag! Puss o kram
Solen lyser ute! Jag blir glad när jag ser det! Snart ska jag ut o gå, sola lite, sen måste jag till systemet. Idag får Rickard med semester! Det är han verkligen värd, han har kämpat som en tjur den senaste veckan! Min fina älskling!
Nu har jag satt mig i telefonkö hos sj, plats nr 11...ye....det kommer ta lång tid. det var krångel med sj när jag var hos erika med. då fick vi inte mobilbiljetterna. Jag satt i mobikö i ca 10 minuter men vi hade beställt så sent så vi hann komma till tåget utan ngt svar från sj. Men konduktören förstod o sa att det var ok.
Igår var Anton o hans nya tjej här. De hade köpt med fika så vi satt o åt gott o snackade lite. Kul att han vill hälsa på sin syster ibland o vissa upp sin tjej! På kvällen åt Rickard o jag grillat, fast vi stekte köttet i en grillpanna för vi tror att vi inte får grilla på balkongen. Vi har bara en liten klotgrill för kol, vi vill köpa en elgrill, men de blir inte samma känsla som en kolgrill!
Nu är min plats i kön 9, det går långsamt framåt...oj, nu blev min plats i kön 8, wow...blir tokig på det här!!
Imorgon ska mamma på utställning i Norrköping med Bessy. Hoppas att det går bättre den här helgen! Bessy är värd att bli champion, hon har bra ett cert kvar att ta nu. Då blir hon både norsk o svensk champion för vi var ju i Norge förra året i juni o kammade hem ett cert! Mamma vill ta valpar på henne, men det skulle va skönt om hon fick det sista certet innan, för det tar lång tid för kroppen att återhämta sig från en valpning.

en utmattad Bessy!
Ne nu vill ja inte sitta här längre när det är så fint väder ute! Ha en bra dag! Puss o kram
onsdag 12 augusti 2009
snaart kommer ledigheten!!
Sovmorgon idag! Jag jobbar kväll. Ska njuta av sista kvällen för imorgon börjar jag vid 7.45 och slutar redan vid 12.19, sen är det slut!! Då har jag klarat av att jobba hela sommaren, det har gått fort! Jag kommer ihåg när jag hade 25 ggr kvar att jobba, det kändes som en evighet. Men nu har jag bara idag o imorgon kvar, ska bli så himla skönt att få vara ledig o vara med min fina Rickard de sista två veckorna innan skolan börjar!!! Älsklingen ska göra en avgörande sak imorgon oxå! Jag vet inte om jag får skriva det här, kanske efter om han har klarat det.



Den senaste veckan har jag hunnit med rätt så mycket i mellan arbetet. Sofia var här i onsdags. Vi drack o snackade sedan tog vi bussen in till stan.
Vi gick in på Vallen, där dansade vi som galningar och drack för det var halva priset på allt! Det var kul o skönt att dansa till underbara sommarlåtar, mmmm, det var verkligen sommarskänsla i magen då! Vi övertalade en ordningsvakt att ta kort på oss,hihi.
Vi gick in på Vallen, där dansade vi som galningar och drack för det var halva priset på allt! Det var kul o skönt att dansa till underbara sommarlåtar, mmmm, det var verkligen sommarskänsla i magen då! Vi övertalade en ordningsvakt att ta kort på oss,hihi. 
Vi kom hem typ vid halv tre på natten, vi satte oss då på balkongen. det var så tyst o skönt, det var fullmåne och fullt med stjärnor! Vi gick sedan o la oss o sov länge! Dagen efter var vi ute och gick. Sofia hade sin hund Axa med sig som Rickard hade tagit hand om när vi var ute kvällen innan. Det var så varmt ute när vi gick. Vi gick bland alla rikamanshus o pratade. Senare på dagen åkte sofia hem. På fredagen åkte jag hem. Vi gick upp halv 4 på lördagsmorgonen och gav oss iväg till Askersund. Det var varmt väder men det blev inga goda reslutat för oss, himla domare alltså! jaja, på kvällen firade vi pappa som fyllde år!!!
Grattis pappa i efterskott!!!!

Vi grillade och åt ute på altanen, det var mycket mysigt men massa mygg! Så vi gick in efter en stund och såg två avsnitt av mina föräldras älsklingsserie "hem till byn". Dagen efter ville jag att mamma skulle ta ett fint kort på Tina och mej. Lättare sagt än gjort! hon tittade aldrig in i kameran! Jag vet inte hur många kort mamma tog,hihi.

På eftermiddagen gjorde vi en liten utflykt till Tvingen, en sjö som finns i närheten. Vi hade med oss Sussie och Tina och de njöt nog lika mycket som oss av vädret och den fina utsikten! Jag fick båda hundarna att simma när jag gick ut i vattnet. Jag har aldrig varit med om varmare sjövatten! Det kändes knappt när man gick i! Jag gick bara i till knäna men ändå!
jaja, jag ska göra något vettigt innan jag börjar jobba. puss o kram på er alla!
jaja, jag ska göra något vettigt innan jag börjar jobba. puss o kram på er alla!onsdag 5 augusti 2009
Min förebild
När jag låg och skulle sova en natt kom jag på en rolig grej som mina bloggkompisar skulle kunna göra: berätta om sin förebild! Man berättar om sin förebild och sätter in ett kort på han /henne. Sedan uppmanar man några andra med bloggar att skriva om sin förebild! Hoppas att ni hoppar på min idé!
Min förebild är Cesar Millan. Han är hundpsykolog i USA och kommer ursprungligen från Mexico. Cesar är känd för "mannen som kan tala med hundar", det är ett program på 4an som har pågått i några år. Cesar är min förebild för att han går verkligern in på djupet i hunden. Han ser hundarnas problem istället för ägarnas problem. För i nästan alla fall är det ägarna som är problemet för hunden, för de är inte flockledare, så hunden är tvingat att ta över ledarskapet. I hundens värld måste någon vara ledare. Cear har lärt mig att en hund lever i nuet och att många människor just tror att hundar är människor,oftast små bäbisar som man måste skydda, och fjompa sig för med så mycket kärlek som möjligt. Kärlek är viktigt att en hund får, men inte det viktigaste. Kärlek kommer på tredje plats. Motion och regler kommer före. Om ni har hund är Cesar er bästa hjälp!! Han är inte som andra hundspykologer som bara ser ägarnas problem.
Jag kom på en metafor till andra hundspykologer som inte är som Cesar: andra hundspykologer är som doktorer som ger en värktablett mot huvudvärken för att dämpa värken så fort som möjligt, då är det bara att ta en värktablett när huvudvärken kommer, för tillbaka kommer den ju! Cesar tar inte den snabbaste lösningen,alltså värktabletten. Han undersöker orsaken till huvudvärken, och på det sättet kanske han kan ta bort orsaken så att huvudvärken aldrig kommer tillbaka!!

Jag uppmanar nu:
Frida
Anna
Erika
mina underbara vänner!
Den senaste tiden har jag träffat två av mina fina vänner! Det började med Valle. Valle är en vän som jag har känt hela livet, ända från bb faktiskt! Vi har hållit kontakten hela livet, både när vi bodde nära varandra men också när vi har bott långt från varandra. Det senaste året har hon bott i Spanien. Vi hart skickat brev och pratat med varann på msn. Inte så ofta fast vi har ändå känt att vi vet vart vi står för varann. För allt var precis lika bra som vanligt när jag fick en go kram på stationen den dagen hon kom för att hälsa på mig. Jag tycker det är konstigt att det känns så naturligt att snacka om precis vad som helst till en person som man kanske träffas 1-2 ggr per år! Men vi kommer nog alltid ha ett speciellt band hon o jag! När Valle kom gick vi på stan. Jag hittade lite fynd och Valle köpte dyrt smink,haha! Vi åkte hem till lägenheten efter ngra timmar och började göra oss fina. Vi drack cider o tog kort på varann o lyssnade på 60-tals musik! Vi åkte sedan ner till stan och hamnade på bistro. Där satt vi o bara snackade. Senare gick vi till stadsparken o satte oss på en brygga. Vi satt o filosoferade länge där! Trötta åkte vi hem och åt nattmat! Dagen efter sov vi länge och var ute o gick. Min lilla Valle lämnade mig vid 2 snåret men jag vet att vi kommer att ses igen, kanske snart???!
Efter Valle besöket gick det några dagar, sedan var det dags att packa väskan. Jag skulle till Erika i Nässjö. Hon är också en vän som jag har ett speciellt band till. Vi har sagt att vi är tvillingsjälar och det är nog sant!! Med henne känns det också så naturligt att snacka om allt! När jag hade kommit upp till Nässjö avnöjt vi kvällen med vin o god mat och mycket flams! Det va så skönt att slappna av och vara lite onykter med en god vän! Dagen efter bestämde vi oss för att åka in till Jönköping. Där gick vi både på stan o åkte upp till A6. Vi åt mat på en fin resurang vid piren i Jönköping, det kändes som att man var utomlands. Aropå det så hörde vi en rolig grej på tåget in till Jönköping. När man närmar sig Jönköping ser man Vätten sprida ut sig och det är väldigt vackert. En liten kille satt med sin mamma på andra sidan av gången i tåget, när han såg den fina utsikten utbrast han "Mamma, är det här Stilla havet?" haha, så himla go unge, han frågade ännu en gång när vi nästan var framme i Jönköping. Han trodde nog inte att det kunde vara så vackert i Sverige!
Erikas ena katt Kajsa tycker om att vara på Erika rygg! Hennes andra katt Felix undrar vad de håller på med!
Den fina utsikten
Efter besöktet på A6 drack vi var sin cider på piren innan vi åkte tåget hem till Nässjö igen. Vi gjorde oss fina, men vi var så trötta!!! haha, vi drack lite vin men vid 12 var vi så slut så vi gick o la oss. Det var skönt att få sova ut. Dagen efter var vi ute o gick o tog det bara lugnt. senare på kvällen åkte jag hem.
Nu har jag jobbat lite men idag o imorgon är jag ledig. Sofia kommer ikväll, vi ska ut!! Ska bli så kul att få gå ut här i Kalmar igen! Kanske blir det Vallen för jag är väldigt danssugen! Innan hon kommer ska jag städa lägenheten. Det känns som jag inte alls är hemma nu för tiden. Antingen jobbar jag eller är borta nånstans. Stackars Rickard som har fått fixa här o lägenheten en lång period. Men idag ska jag städa. Typiskt att det är så fint väder ute. Jag behöver jobba lite mer på brännan känner jag. Jag få se om jag hinner med lite solning oxå!
På fredag ska jag åka hem till Möllekulla för på lördag bär det av mot Askesund på utställning. Tidigt, väldigt tidigt!! halv 5 ska vi åka. mysigt..hehe. Min kära pappa fyller år på lördag också! Min älskade farmor skulle också fyllt år då. Jag får nog sätta nått på graven och tänka på henne. Fast tänka på henne gör jag var o varannan dag ändå. Hon kommer alltid att finnas inom mig.
Hoppas att ni har fortsatt läsa min blogg fast jag har varit lite dålig på o uppdatera den senaste tiden! Puss o kram
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
