torsdag 17 september 2009

snart kommer mamma...

...jag sitter här o väntar på att mamma ska komma. Hon hade lust att åka in till Kalmar idag, o jag ska ta hand om bus Sussie medan hon går på stan. Jag tänkte ut o gå med henne om hon inte vägrar. Hon är så mammig av sig så det inte är klokt!



Bus Sussie
Igår var jag på infomöte. Det blir nog inte så mycket jobb för mig. Det beror på hur många det är som blir sjuka i svininfluensan inom vården. Men jag skulle iallafall bli vaccinerad, för alla som jobbar inom vården skulle bli det. Så det känns skönt. Jag är inte så orolig för det men det är ju alltid bra o få skydd mot sjukdomar o för att skydda de jag hjälper i mitt arbete. Efter infomötet träffade jag Nina på Maxi. Vi fikade o snackade skit,haha. Sedan köpte hon ett regnställ, som hon var så snygg i! Det är så kul att få vara med Nina!!!


Inte den snyggaste bilden på oss, men men

På kvällen skulle jag egentligen träna, men jag hade ingen lust att träna själv, så jag bad Rickard följa med ut o gå. Det slutade med att vi åkte med bilen ut till Stensö o gick där på elhjulspåret ett tag. Mysigt men lite läskigt! Ikväll måste jag verkligen pallra mig till simhallen. Vattenjympa står på schemat. Får se om mina träningskompisar ska på det oxå. Imorgon måste jag verkligen plugga. Jag får sätta mig på bibblan, för där kan man inte göra annat än plugga! Imorgonkväll ska Rickard o jag köra BIL hem till Möllekulla. Lustigt. Första gången mamma slipper hämta oss. I helgen ska vi hjälpa till o fixa lite i logen, där det finns tusen saker som bara slängdes in i och med min familjs flytt.

puss o kram!

2 kommentarer:

Vera sa...

Ha, ha jag fixade så att det inte blev någon simhall heller...:)
Men du ska få träna heeela helgen, i logen....
Tack för en trevlig dag Lina!

Kram mamma

Linas blogg sa...

det blir träning idag istället!
tack själv! ses ikväll! kram