fredag 14 augusti 2009

a happy girl! bara arg på SJ...

Ledig, känn på ordet!! Nu är jag fri i två veckor! Så skönt!!!! Det enda som irreterar mig nu är att jag har bokat två resor på sj, men jag har inte fått ngt beställningsnr än, de har bara tagit pengarna från mitt konto, hur länge ska man vänta innan jag ska ringa dem? det har gått en kvart nu. Beställningsnr brukar komma på en gång ju! Biljetterna som jag har bokat är till Karlskrona nu på lördag. Rickard o jag ska åka ner med Emmaboda gänget till Sailet, typ en stadsfest. Sen ska vi får sova hos Frida o Jim! Ska bli kul att få göra ngt, om jag får det jävla beställningsnummret någon gång!!!

Solen lyser ute! Jag blir glad när jag ser det! Snart ska jag ut o gå, sola lite, sen måste jag till systemet. Idag får Rickard med semester! Det är han verkligen värd, han har kämpat som en tjur den senaste veckan! Min fina älskling!

Nu har jag satt mig i telefonkö hos sj, plats nr 11...ye....det kommer ta lång tid. det var krångel med sj när jag var hos erika med. då fick vi inte mobilbiljetterna. Jag satt i mobikö i ca 10 minuter men vi hade beställt så sent så vi hann komma till tåget utan ngt svar från sj. Men konduktören förstod o sa att det var ok.

Igår var Anton o hans nya tjej här. De hade köpt med fika så vi satt o åt gott o snackade lite. Kul att han vill hälsa på sin syster ibland o vissa upp sin tjej! På kvällen åt Rickard o jag grillat, fast vi stekte köttet i en grillpanna för vi tror att vi inte får grilla på balkongen. Vi har bara en liten klotgrill för kol, vi vill köpa en elgrill, men de blir inte samma känsla som en kolgrill!

Nu är min plats i kön 9, det går långsamt framåt...oj, nu blev min plats i kön 8, wow...blir tokig på det här!!

Imorgon ska mamma på utställning i Norrköping med Bessy. Hoppas att det går bättre den här helgen! Bessy är värd att bli champion, hon har bra ett cert kvar att ta nu. Då blir hon både norsk o svensk champion för vi var ju i Norge förra året i juni o kammade hem ett cert! Mamma vill ta valpar på henne, men det skulle va skönt om hon fick det sista certet innan, för det tar lång tid för kroppen att återhämta sig från en valpning.

en utmattad Bessy!


Nu är min plats i kön 7...åhhhh.nu blev min plats 6, nu tog det inte så lång tid.Oj, 5 blev det nu. 4...det går snabbare i slutet, nu blev de 3. nu 2... Så, äntligen har jag pratat med dem! O jag fick beställningsnummret oxå. skönt!! 40 minuter i kö tog det, bra SJ!

Ne nu vill ja inte sitta här längre när det är så fint väder ute! Ha en bra dag! Puss o kram

4 kommentarer:

Jenny sa...

Hejsan!
Det var bara kul att få träffas, alltid roligt med nån mer som gillar eurasier.
Ska hålla tummarna för din mamma och Bessy på lördag.
Kram, Jenny, Sin och Xan

Charlotte sa...

Ibland kommer inte beställningsnumret... Gå till SJ och de kan hjälpa dig utan problem om du uppger ditt telefonnummer.

Charlotte sa...

Haha jag kanske skulle läst slutet innan jag kommenterade... :P Men det hände mig med en gång, eller två...

Linas blogg sa...

Jenny: Domaren var dum i Norrköping också! Bessy fick en tvåa! Var ni där?
Charlotte: Jo SJ är bra på att reta upp folk. Jag beställde en biljett hem från Emmaboda idag, o åter igen fick jag sätta mig i telefonkö för att jag inte fick mitt beställningsnr!