måndag 21 september 2009

solig helg!

Helgen går lika snabbt som vanligt. Konstigt att allt går så snabbt när man har roligt! För fastän jag har slitit med att få logen fin har det varit kul! Att få vara med familjen o få jobba tillsammans med något, det är inte så ofta man får uppleva det nuförtiden! Och det blev ett resultat till slut. Nu ser man golvet igen i logen o vi skojade om att vi skulle kunna ha logdans där nu! någon som är på??!

I lördagskväll hade vi det mysigt efter mycket jobb. Vi satt o drack rödvin o åt ostar o kex! mums! Till och med Bessy tyckte vinet var gott! hehe...Lilla Aminah har blivit parad med Nicke näckros (!) och nu väntar vi spänt på om det är några bäbisar i hennes mage! Jag ska följa med mamma på ultraljud den 2 oktober här i Kalmar, alltså mamma ska inte på ultraljud, det är Aminah som ska! Meningen blev lite konstig! haha.

Jag är så sugen på att bege mig ut i skogen, så på onsdag tar jag bussen till O-hamn, där mamma möter mig. Vi ska sedan ut i den stora Möllekullaskogen o leta efter skogens guld! Ska bli skoj tycker jag! Idag har jag pluggat hela dagen. Jag är rätt skoltrött redan. Jag undar hur det här kommer att gå? Men det beror nog på att vi läser om olika teorier med massa texter som man ska läsa varje dag. Inte så kul när man kan göra massa andra roliga saker!

Planeringen av Berlinresan är i full gång. Nu är alla biljetter bokade iallfall. Känns skönt. Det är ju inte så lång tid kvar nu. Känns konstigt för jag är så van vid att behöva vänta lääänge när man beställt en resa. Men nu blev det lite pang på. Fast vi har snackat om att resa iväg sedan i somras när Valle var här. Men man snackar om så mycket, men oftast brukar det ju inte bli något av det sen men, det blev det i det här fallet!!! Längtar!

Ne nu måste ja ge mig på den sista artikeln om diskurser i samhällsplaneringen, kul va?
puss o kram

Inga kommentarer: