onsdag 5 augusti 2009

mina underbara vänner!

Den senaste tiden har jag träffat två av mina fina vänner! Det började med Valle. Valle är en vän som jag har känt hela livet, ända från bb faktiskt! Vi har hållit kontakten hela livet, både när vi bodde nära varandra men också när vi har bott långt från varandra. Det senaste året har hon bott i Spanien. Vi hart skickat brev och pratat med varann på msn. Inte så ofta fast vi har ändå känt att vi vet vart vi står för varann. För allt var precis lika bra som vanligt när jag fick en go kram på stationen den dagen hon kom för att hälsa på mig. Jag tycker det är konstigt att det känns så naturligt att snacka om precis vad som helst till en person som man kanske träffas 1-2 ggr per år! Men vi kommer nog alltid ha ett speciellt band hon o jag! När Valle kom gick vi på stan. Jag hittade lite fynd och Valle köpte dyrt smink,haha! Vi åkte hem till lägenheten efter ngra timmar och började göra oss fina. Vi drack cider o tog kort på varann o lyssnade på 60-tals musik! Vi åkte sedan ner till stan och hamnade på bistro. Där satt vi o bara snackade. Senare gick vi till stadsparken o satte oss på en brygga. Vi satt o filosoferade länge där! Trötta åkte vi hem och åt nattmat! Dagen efter sov vi länge och var ute o gick. Min lilla Valle lämnade mig vid 2 snåret men jag vet att vi kommer att ses igen, kanske snart???!
Efter Valle besöket gick det några dagar, sedan var det dags att packa väskan. Jag skulle till Erika i Nässjö. Hon är också en vän som jag har ett speciellt band till. Vi har sagt att vi är tvillingsjälar och det är nog sant!! Med henne känns det också så naturligt att snacka om allt! När jag hade kommit upp till Nässjö avnöjt vi kvällen med vin o god mat och mycket flams! Det va så skönt att slappna av och vara lite onykter med en god vän! Dagen efter bestämde vi oss för att åka in till Jönköping. Där gick vi både på stan o åkte upp till A6. Vi åt mat på en fin resurang vid piren i Jönköping, det kändes som att man var utomlands. Aropå det så hörde vi en rolig grej på tåget in till Jönköping. När man närmar sig Jönköping ser man Vätten sprida ut sig och det är väldigt vackert. En liten kille satt med sin mamma på andra sidan av gången i tåget, när han såg den fina utsikten utbrast han "Mamma, är det här Stilla havet?" haha, så himla go unge, han frågade ännu en gång när vi nästan var framme i Jönköping. Han trodde nog inte att det kunde vara så vackert i Sverige!

Erikas ena katt Kajsa tycker om att vara på Erika rygg! Hennes andra katt Felix undrar vad de håller på med!



Den fina utsikten








Efter besöktet på A6 drack vi var sin cider på piren innan vi åkte tåget hem till Nässjö igen. Vi gjorde oss fina, men vi var så trötta!!! haha, vi drack lite vin men vid 12 var vi så slut så vi gick o la oss. Det var skönt att få sova ut. Dagen efter var vi ute o gick o tog det bara lugnt. senare på kvällen åkte jag hem.




Nu har jag jobbat lite men idag o imorgon är jag ledig. Sofia kommer ikväll, vi ska ut!! Ska bli så kul att få gå ut här i Kalmar igen! Kanske blir det Vallen för jag är väldigt danssugen! Innan hon kommer ska jag städa lägenheten. Det känns som jag inte alls är hemma nu för tiden. Antingen jobbar jag eller är borta nånstans. Stackars Rickard som har fått fixa här o lägenheten en lång period. Men idag ska jag städa. Typiskt att det är så fint väder ute. Jag behöver jobba lite mer på brännan känner jag. Jag få se om jag hinner med lite solning oxå!


På fredag ska jag åka hem till Möllekulla för på lördag bär det av mot Askesund på utställning. Tidigt, väldigt tidigt!! halv 5 ska vi åka. mysigt..hehe. Min kära pappa fyller år på lördag också! Min älskade farmor skulle också fyllt år då. Jag får nog sätta nått på graven och tänka på henne. Fast tänka på henne gör jag var o varannan dag ändå. Hon kommer alltid att finnas inom mig.
Hoppas att ni har fortsatt läsa min blogg fast jag har varit lite dålig på o uppdatera den senaste tiden! Puss o kram

Inga kommentarer: