onsdag 12 augusti 2009

snaart kommer ledigheten!!

Sovmorgon idag! Jag jobbar kväll. Ska njuta av sista kvällen för imorgon börjar jag vid 7.45 och slutar redan vid 12.19, sen är det slut!! Då har jag klarat av att jobba hela sommaren, det har gått fort! Jag kommer ihåg när jag hade 25 ggr kvar att jobba, det kändes som en evighet. Men nu har jag bara idag o imorgon kvar, ska bli så himla skönt att få vara ledig o vara med min fina Rickard de sista två veckorna innan skolan börjar!!! Älsklingen ska göra en avgörande sak imorgon oxå! Jag vet inte om jag får skriva det här, kanske efter om han har klarat det.

Den senaste veckan har jag hunnit med rätt så mycket i mellan arbetet. Sofia var här i onsdags. Vi drack o snackade sedan tog vi bussen in till stan. Vi gick in på Vallen, där dansade vi som galningar och drack för det var halva priset på allt! Det var kul o skönt att dansa till underbara sommarlåtar, mmmm, det var verkligen sommarskänsla i magen då! Vi övertalade en ordningsvakt att ta kort på oss,hihi.



Vi kom hem typ vid halv tre på natten, vi satte oss då på balkongen. det var så tyst o skönt, det var fullmåne och fullt med stjärnor! Vi gick sedan o la oss o sov länge! Dagen efter var vi ute och gick. Sofia hade sin hund Axa med sig som Rickard hade tagit hand om när vi var ute kvällen innan. Det var så varmt ute när vi gick. Vi gick bland alla rikamanshus o pratade. Senare på dagen åkte sofia hem. På fredagen åkte jag hem. Vi gick upp halv 4 på lördagsmorgonen och gav oss iväg till Askersund. Det var varmt väder men det blev inga goda reslutat för oss, himla domare alltså! jaja, på kvällen firade vi pappa som fyllde år!!!


Grattis pappa i efterskott!!!!

Vi grillade och åt ute på altanen, det var mycket mysigt men massa mygg! Så vi gick in efter en stund och såg två avsnitt av mina föräldras älsklingsserie "hem till byn". Dagen efter ville jag att mamma skulle ta ett fint kort på Tina och mej. Lättare sagt än gjort! hon tittade aldrig in i kameran! Jag vet inte hur många kort mamma tog,hihi.


På eftermiddagen gjorde vi en liten utflykt till Tvingen, en sjö som finns i närheten. Vi hade med oss Sussie och Tina och de njöt nog lika mycket som oss av vädret och den fina utsikten! Jag fick båda hundarna att simma när jag gick ut i vattnet. Jag har aldrig varit med om varmare sjövatten! Det kändes knappt när man gick i! Jag gick bara i till knäna men ändå! jaja, jag ska göra något vettigt innan jag börjar jobba. puss o kram på er alla!

Inga kommentarer: