tisdag 3 november 2009

jag vill inte plugga mer!!!

Jag har läst o läst o åter läst. Nu får det vara bra. Imorgon får jag hemtentan o då är det bara att göra sitt bästa. Så det så! På Aminah- fronten har det inte hänt något än. Men, vad tjock hon är!!! Stackarn. hoppas de ploppar ut snart så hon kan röra sig normalt igen. Sussie kom på bra placering på utställningen i Växjö. Hon blev 4 av västgötaspetstikarna, en placering från certet! Bessy fick en slät etta o blev femma av 11 tikar i öppen klass. jag vill att Bessy ska få det sista certet, men det känns omöjligt! Jag var trött i lördags, mamma tror att det beror på sprutan, men jag är piggare nu iallafall.

I söndags när jag hade sovit ut tog jag Tina o gick till Terese i Bergsmåla. Hennes familj har en agilitybana i trädgården o jag skulle testa Tina om hon kom ihåg något. Hon har inte hoppat agility sen flera år tillbaka, men så duktig hon var! Hon tyckte det var superroligt! Det hoppas jag vi får göra om. Mamma vill att jag testat med Frasse med. Det skulle vara kul o se vad han tycker om agility.

Igår pluggade jag på bibblan o det har jag gjort idag med, fast här hemma. Men nu som sagt får det va slut! Ikväll ska jag på kören. Jag längtar till fredag eftermiddag. Då är det här eländet slut o jag ska börja städa..hehe. För på lördag ska vi ha fest o sen ska vi till Scotts på Sandras igen!! Kul kul!!

Jag fick en utmaning av Frida, lite svårt var det men tillslut kom jag på svar på varje fråga:

Utmana 5 personer och berätta för dom samt personen som utmanat dig.
Varje svar måste börja med den första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, inte påhittade ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar på samma bokstav som ditt, får du inte ge samma svar som hon/han gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt namn som svar (förutom på fråga 1).

Jag utmanar: Therese o min kusin Susanne

Här är mina svar:

1.Vad heter du? :Lina

2.Ett ord på fyra bokstäver: lipa

3.Ett flicknamn: Lovisa

4.Ett pojknamn: Linus

5.Yrke: livvakt

6.Färg: lila

7.Klädesplagg: linneskjol

8.Mat: linssoppa

9.Sak i badrummet: linsvätska

10.Plats/Ort: Lindsdal

11. En orsak att vara sen: lathet

12. Något man skriker: lovad vare herren!!!

13.Film: Linas kvällsbok

14.Något man dricker: likör

15.Band: Lennartz

16.Djur: lus

17. Gatunamn.: Liljegatan

18. Bil: Lamborghini

19. Sång: Listen to your heart

Nu ska jag plocka bort alla pluggpapper o tankekartor, mina tankar ska få vila tills imån! Skönt! puss puss

3 kommentarer:

Ekströms - Den goda kraften sa...

Du skrev ju jätte bra svar! Puss

Linas blogg sa...

jo, men det var svårt! =)

Therese sa...

Grattis till era resultat i växjö, vi får hoppas att det sista certet på bessy kommer nästa år! :)
Det var kul att se Tina så pigg!

Jag ska försöka få svar på frågorna ! ;)
Kramis