tisdag 17 november 2009

112

Jag undrar hur många gånger jag har drömt att jag har varit tvungen att ringa 112, men att det inte går! Jag slår fel hela tiden o fast jag slår rätt kommer jag fel ändå. Den drömmen drömmer jag minst en gång i veckan. Inatt var det inget undantag. Jag drömde om att min gamla mellanstadieklass spelade spökboll i sporthallen i Kristdala. Rätt som det var låg en kille i klassen ner o bara skakade. Vår lärare var snabbt framme, men det verkade inte så farligt för snart reste sig killen upp igen. Vi fortsatte att spela men när jag tittade bort på killen låg han ner igen o skakade, vår lärare låg typ över han o försökte lugna ner honom. Jag frågade då om jag skulle ringa. Det tyckte min lärare. Jag gick iväg från sporthallen. Det konstiga var att jag tog ett dl-mått o försökte ringa med!! Jag kunde hitta ettan o tvåan men när jag väl kom fram kom jag till nån annan. Hon försökte börja informera mig om att det var fel nummer o jag blev mer o mer stressad, då såg jag en skoltelefon men jag kom ju inte ihåg vad man var tvungen att slå för att komma "ut" ur skolan. Det brukade ju vara 00 eller nått. Ja, där ringde ju min mobil för väckning, så tyvärr, ännu en gång lyckades jag inte ringa 112. Jag undrar när det väl händer på riktigt hur jag kommer att reagera? Usch, hemska tanke!

Idag ska jag göra klart första utkastet till c-uppsatsen, sen ska jag läsa de andras utkast. Jag hatar verkligen vädret!!!! Jag vill inte ha det så här. I november månad ska man åka utomlands tycker jag. Men nu finns det ingen möjlighet till det. Typiskt nog. Jag längtar till december då det blir lite mysigare i fönstren, med julstakar o så. Ne det här blev ett gnälligt inlägg. Imorgon blir det nog mysigt tror jag...gissa vad det är då?!

Inga kommentarer: