onsdag 28 oktober 2009

spruta idag!

Idag ska jag ta det välkända vaccinet mot svininfluensan. Lite nervös är jag allt, jag har inte tagit nån spruta sen i sexan då jag tog stelkrampsprutan. Hoppas bara nu att jag får jobba lite till jul.

Jag har ju inte berättat om helgen. Det var väldigt roligt! Mamma o pappa kom på fredagen. Vi åkte först till giraffen, sedan åkte vi in till centrum o åt lunch. Efter det åkte mamma o jag ut till modehuset vid hansa city. Där var det mycket folk! Man kunde inte koncentrera sig på allt, till slut blev det en tröja o halsduk till Rickard på Dressman. Sancka om att vara osjälvisk! Mamma köpte oxå bara till pappa! sen blev det ett besök på city gross, och sen när Rickard hade kommit hem åkte vi till Möllekulla.

Min fina Tina blev så glad när vi kom! Och Aminah såg ut som en sugga under magen,hehe. Det blev mycket mys med hundarna på fredagskvällen. På lördagen kom min kusin Zandra o min faster Ann-Britt. Vi åkte till Kristdala marknad. Det var inte så mycket att ha, men jag träffade lite personer som jag kände igen. När vi kom hem kollade vi efter en cykel till mig o hittade Zandras gamla cykel. Så den fick jag med hem! På kvällen åt vi gott o såg på tv.

Tjocka Aminah




Zandra

Min br0r Anton o hans tjej Ronja

Jag o min faster Ann-Britt

På söndagen var vi ute o gick sen åkte Rickard o jag hem. Vi tog det lugnt på kvällen. I måndags gjorde min grupp o jag färdigt vårt arbete på bibblan. Jag tänkte träna med Nina men hon hade fått influensan...så det blev ingen träning för mig heller. Igår pluggade jag o snackade med Sofia i tele rätt länge. På kvällen var jag på kören. Vi ska ha en höstkonsert de 10 november, då är alla välkomna!

Idag kommer mamma igen. Hon ska hämta sin bil för vi tog hennes bil hem för att de skulle laga vår bil. o så ska hon vara stöd att mig är jag tar sprutan,haha. ha det så bra!

Inga kommentarer: