söndag 18 oktober 2009

så var det söndag igen...

...och jag känner mig utvilad! Vi har sovit rätt länge både igår o idag. Igår sov vi länge för att vi gick hem från Nina o gustav kl 2 på natten. Det var kallt o regnigt ute o jag hade strumpbuxor o en kort kjol på mig. Det tog 40 minuter att gå hem. Jag var rätt gnällig kan jag säga! Bion var iallfall bra! Kan rekommenderas! Sedan spelade vi alfapet hemma hos Nina o Gustav. Jag har aldrig spelat det förut o jag var verkligen sämst!! haha, o Rickard fuskade!

Igår när vi hare sovit ut efter vår nattpromenad åkte vi in till centrum med vår bil. Där började vi jaga en vinterjacka till Rickard. Det slutade med att han köpte en fin jacka på dressman! Sedan började vi jaga en ljushållare, som vi ska hänga över vår tänkta bar. Det skulle inte vara någon ström i utan bara en fin ljushållare, gärna i trä. Men...vi hittade ingen, fast vi sprang runt som dårar både i centrum, giraffen o på hansa city. Vi hittade en fin på blocket här hemma sen, men den fanns i Uppsala o var jättedyr. Det kanske blev lite förvirrande nu, men vi har tänkt köpa ett högt bord som vi ska ha längs soffan o tre barstolar till det. Jag vill ha en fin ljushållare över bordet. Så det kommer bli som en bar i vårt tv-rum! Sen finns det inga ursäkter att inte ha nån fest hos oss!

Igårkväll var jag på födelsedagsmiddag hos Carolina! Hon bjöd på tre-rättersmiddag plus en egengjord tårta som var väldigt fin! Jag tror att alla vi blev imponerad över hennes mästerverk!




Carolina
Vi hade det väldigt trevligt! När jag kom hem kollade Rickard o jag lite på en häx-film, sen gick vi o la oss. Idag ska jag vara duktig. Jag ska damma i sovrummet, stryka gardiner o göra lite annat smått o gott! Rickard o jag håller på o planera för ett nytt kapitel i vårt liv, o det är inte förlovning,giftemål eller barn!! Så drastigt är det inte! Men fråga ni så svarar jag på vad det är!
Ha en trevlig söndag! puss o kram

1 kommentar:

http://annakatana.devotese sa...

Nu blir jag nyfiken (: Vad är det ni planerat? :D
Ha det underbart!