torsdag 15 oktober 2009

Berlin o Norrköping

nu är jag hemkommen x2. Först från Berlin i söndags o sen från Norrköping igårkväll.

Berlin var toppen! Första natten sov vi på hostelet i en sovsal. Det kom o gick människor en del under natten, men det var skönt att sova ut! De andra nätterna som vi hos en man som är med i ett community på internet där man erbjuder sovplats gratis. Jag var lite nervös innan det men mannen var jättetrevlig o var verkligen en bra "husvärd". På dagarna gick vi, åkte tunnelbana o kollade på allt som man ska kolla på i Berlin. Vi träffade oxå min kära Lina som ju var au-pair här i Kalmar i våras! Allt var verkligen bra på vår resa och jag är mycket nöjd!! Jag har satt upp bilder på facebook o jag sätter upp några här med.


Jag o Valle vad det som finns kvar av Berlin-muren



Jag o Lina


God tysk choklad!

Häfitgt grafitti vid hostelet

Det fanns ett minnesmärke för alla mördade judar. Det var block som blev högre o högre. Väldigt häfigt!


Men det var också skönt att få komma hem igen. Jag hade verkligen längtat efter Rickard. Att bara få krama om honom! jag älskar honom! Så det var lite tråkigt att bara packa om o åka iväg med klassen till Norrköping. Vi skulle se på olika bostadsområden o se varför de just var där o så. Det var väldigt kallt i Norrköping kan jag säga! Men det var intressant oxå. En sak som hände var att vi blev påkörda! Vi körde mitt inne i stan o det tog stopp många gånger. Bilen som var bakom oss såg inte en gång att det tog stopp o körde rakt in i bilen. Jag satt längst bak i bilen så jag fick nog den hårdaste smällen. Men jag fick inte ont eller så. Ingen annan heller. Vår bil klarade sig med några repor men den andra bilens kylgrej gick sönder så det började rinna vatten på hela gatan, o så ramlade registreringskylten bort. De kunde inte heller få upp motorhuven. Så lite spännande saker hände det! hihi. På kvällen var vårt gäng ute o åt sen var vi på bio. Vi sov på ett hotell med väldigt sköna sängar!! Dagen efter skulle vi göra ett arbete. Vår grupp gick bland annat runt på stan o kollade på hur handikappsanpassat det var där.

Nu är jag hemma igen o det rtegnar ute, blä! Jag ska skriva lite på min lilla data idag, lite anteckningar o så. Hoppas att allt är bra med er! puss o kram

Inga kommentarer: