torsdag 14 augusti 2008

Tina+regn

Hej!
Det var ett tag sedan jag skrev. Tina är här så vi har varit ute mycket. Festen i lördags var kul! Katrins bror kom och spelade gitarr, så vi satt och sjöng medan han spelade. Rickard och jag kom i säng ungefär vid 3 på natten och jag var tvungen att gå upp vid 7 för mamma skulle komma tidigt. Hon hade Bessy och Tina med sig. Mamma och jag åkte med Bessy till Ronneby på utställningen när vi hade ätit frukost. Utställningen var inte så rolig. Regn, regn och åter regn. Vi satt ner på våra stolar men det började rinna vatten överallt på kroppen. Det var inte så kul att stå i ringen genomblöt heller. Bessy blev trea i öppenklassen och fick ett ck. Sedan blev det ingen placering i konkurrensklassen. Fast på kritiklappen stod det "suveränt välvisad". Så jag är nöjd ändå! I Måndags tog Rickard med en fotölj från jobbet. Lotta kom ett tag också. I Tisdags åkte vi till Växjö för Rickard skulle köpa en ljusanhängning till sitt akvarium. Jag shoppade mat på city gross så länge. Så nu har vi mat hemma! hehe. Igår var jag först ute och gick med Tina Vid ER-sjön. Korten är därifrån. Sedan på kvällen var jag, Lotta och Eva (Rickards och Lottas mamma) ute och gick i en och en halv timme! Det var skönt!

Idag skulle Tina och jag gå ut men då började det dugga när vi hade varit ute 5 minuter. Jag hade ingen lust att bli blöt så jag gick in med Tina igen. Men hon blev arg! Hon visade sitt missnöje med att skälla och lägga sig ner tjurigt. Så efter att jag duschat var det bara att gå ut igen. Då hade det slutat regna som tur var! Vi ska väl ut och gå sen igen men jag är rädd att det ska börja regna. Det är mörka moln överallt och jag har ingen lust att bli blöt!
Imorgon ska Tina och jag hem till Möllekulla. Sofia kommer och hämtar oss i O-hamn, sedan ska hon följa med hem och kolla på valparna. På lördag ska vi upp till Norrköping på hundutställning. Hoppas verkligen att det inte regnar då. På kvällen ska Sofia och jag ut i O-hamn. Hoppas man träffar några gamla klasskompisar! Det är jobbigt att vara pank...På ett sätt är det synd att skolan börjar så sent för då får man pengarna så sent. Vi börjar den 1 september och som jag har förstått börjar de flesta nästa vecka. Det skulle inte göra mig något att börja då men, men.
det är så mysigt att ha Tina här. men inatt låg hon över halva sängen. så Rickard höll på o ramla ur sängen för jag låg på hans sida. Och ändå har vi dubbelsäng! hihi.
Ne nu ska jag kolla hur vädret är ute!
puss o kram

Inga kommentarer: