tisdag 19 augusti 2008

FAMILJEN MACAHAN!!!!!!

Min dröm har gått i uppfyllelse!! Familjen Macahan ska börja på tv4guld!!! Gissa vem som ska sitta som fastklistrad och spela in ALLA avsnitt??? Funderar på att köpa en inspelningsbar dvd för att få avsnitten på dvd. Det känns som det blir bättre kvalité då.

Det känns som en evighet sen jag skrev. Tina och jag åkte hem i fredags. Vin blev det med mamma och prat med min bror. Han fyller 18 på fredag, min lilla, lilla bror, hihi. I lördags blev jag förvånad och arg!! Vi var på hundutställning i Norrköping. För det första fick jag ställa en utav Tinas tidigare valpar. Det var bara han i den öppna klassen. Men nehe, han fick en tvåa! Jag tyckte inte det var rättvist. Och sedan ställde jag Bessy och då var det bara Bitte och hennes hund med så vi var två stycken. Bessy fick ett första pris men Bittes hund fick en tvåa, mkt underligt. Men sedan när man var själv kvar i ringen förväntar man sig faktiskt ett ck då Bessy brukar få det och när vi desutom var själva i ringen. Men nehe! Jag fick tacka för mig och gå ut ur ringen med en slät etta!!! Jag har nästan ingen lust längre att ställa ut mer för det är bara en som kammar ihop allt hela tiden. Och denne hade mage att erbjuda sig att ställa Bessy nästa gång så Bessy skulle få sitt cert. Åhhh, jag blir såå trött!!!!

Jaja, på kvällen var det väldigt kul!! Jag åkte ner till Oskarshamn och träffade Sofia, vi åkte sedan in till centrum och träffade Camilla. Har inte träffat henne sen påsken. Hon har varit i Spanien i ett halvår men nu ska hon börja plugga i Växjö så nu kanske man får se henne oftare! Vi tre gick och åt god mat och pratade väldigt länge!
Sedan bestämde Sofia och jag att vi skulle hem till henne och dricka lite innan vi gick ut och dansade. Camilla hade ingen lust att följa med. När Sofia och jag hade blandat lite drinkar så fick vi skjus in till centrum igen. Vi bestämde därefter att gå in på apollo för jag har aldrig varit där. Det var väldigt roligt! På övervåningen var det gratis att gå in. Där fanns en bardisk och ett väldigt litet dansgolv. Så vi bestämde oss för att betala och gå ner till nattklubben. Det var inte såå mycket folk därnere men det var väldigt kul. Snackade lite med personer och dansade. Tiden gick väldigt fort och rätt som det var, var klockan 2! Så det var bara att börja traska hem till lägenheten. Träffade lite gamla skolkompisar på utvägen från apollo. Sofia och jag fick sällskap halva biten till lägenheten av två killar. haha. I söndags hämtade mamma mig och vi kollade på OS hela dagen. Igår var mamma och jag ute och gick med vaplarna i koppel. De var så gulliga och busiga, hihi. Sedan på eftermiddagen åkte jag hem från Kristdala och märke ganska snart att klt hade satt in massa nya bussar! De var nya för igår fick jag information av busschauffören. häftigt! På kvällen när jag kom hem var Rickard så mysig!!! Älskar dig!!!!
Jag hade mardrömmar inatt. Vaknade nu på morgonen av en dröm jag hade haft. Kom på att den drömmen skulle passa in i en animerad film, hum, man kanske skulle göra ett manus till den? fast det kanske är otäckare när man själv var med i drömmen. Men jag får nog skriva ner lite om den så jag inte glömmer den till Rickard komer hem.

Nu är det ca 2 veckor kvar till jag börjar. Har fått den första boken nu. Den verkar intressant. Jag sitter och tänker på när jag såg på reklamen på tv4 gyuld att familjen Macahan snart skulle börja! Jag började skrika typ och mamma påpekade det. men det bara högg tag i hjärtat av lycka!!! Den serien är den bästa som finns. När jag var yngre gick den sent på fredagar och lördagsnätterna. Jag satt ofta ensam framför tvn och spelade in. Men jag har ändå inte alla avsnitt och det är så dålig kvalité på videoband. Speciellt dom som man redan hade spelat in något på!
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Kolla på dr Quinn så klart men jag ska nog gå ut och gå en lång runda. Om det inte regnar som det har gjort väldigt mycket nu. Det kom en riktig skur i Norrköping, blev blöt för jag hade inget eget paraply.
Ne jag ska äta en riktig frukost nu iallfall!! Skriv gärna en kommentar!
puss och kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du hann med en hel del under helgen:) tråkigt bara att det inte gick så bra på utställningen! Vi hörs av snart vännen! kramar