onsdag 25 mars 2009

varför?

varför skriver man blogg egentligen? alla har olika syfte. en del för att berätta vad man har haft för sig, en del har ett speciellt ämne man fokuserar omkring och en del skriver precis allt. Precis allt vad man tycker, sina samtal me andra personer, andra personers åsikter, vad man tycker om vissa personer m.m. Jag ska bara säga att för min egen del är jag helt emot det. att ställa en person mot väggen, fast man inte vet namnet på personen ifråga så vet själva personen att det rör sig om honom/henne. jag försöker inte göra sådana här inlägg, men ibland blir man ledsen, man törs inte säga åsikter längre till vissa personer, för vips är det ute på en blogg o alla kan läsa det. det är inte snällt, jag vågar inte säga ngt mera, för då blir det ännu mer skrivande på bloggar. en blogg är en offentlig sak, alla kan läsa den, för den ligger på INTERNET. om man vill skriva personliga saker så skriv dagbok istället eller prata direkt till personen i fråga. Jag skriver det här på min blogg nu, för jag är trött på att bli uthängd, så nu gör jag samma sak tillbaka, för att de personer som jag menar ska förstå hur det känns...men namn lägger jag inte ut. jag vet att det kommer bli försvar, jag kommer få taskiga kommentarer, men jag ska inte svara, för jag har sagt mitt. är jag en skit, skriv det på bloggen då om det känns bättre. jag skäms nästan för det här inlägget o vågar nästan inte lägga ut det, men den här åsikten har jag haft ända från början med min blogg. det finns redan så mkt tjafs överallt, och blogg är ngt som man kan skydda sig med...enligt vissa. jag ska försöka och inte tänka på det här för jag har en tenta som ska skrivas på fredag. allt som lägg ut på en blogg om andras åsikter är ett påhopp, vad skulle det annars vara? Ne nu ska jag hålla truten stängd, både här på bloggen med åsikter om andra personer och oxå till vissa perosner som har en blogg, jag litar inte alls, vågar inte säga ngt längre, för det hittar man på en blogg efter en stund. varsågoda o skriv!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

nåt som har hänt...? :/

kommer du på tisdag? :)