måndag 23 mars 2009

god morgon!!

Måndagsmorgon, halv 8, jag är pigg o glad! Idag blir det en lång dag för mig. Jag ska vid klockan 8 cykla till bibblan, sedan ska jag sitta o plugga där till lite innan 4. Sedan bär det av med buss ner till Karlskrona. jag får se hur det blir, jag skulle få pröva på lite mer smink iallfall.

Helgen har spenderats med att städa i lördags. Det var så fint väder. Vi satt ute på balkongen och solade ett tag oxå. Man kände hur solen brände, gutt!! På kvällen kom mamma o hennes kompis på en fika. Lite senare när de hade åkt kom Rickards föräldrar o syster på fika. De hade varit på en revy på Kalmarsalen. När de hade åkt hem åt Rickard o jag fläskfilé o drack vin. Vi såg robinson, de kändes lite överdrivet, men vi får nog ge det en till chans nästa helg. Efter robinson såg vi filmen "what happens in Vegas", den var rolig, men man fattade vad som skulle hända. Igår gick jag upp i ottan (7) och cyklade med Nina till Västerportskyrkan. Vi fick lite panik under uppsjungningen för vi var bara 4 sopraner o ca 10 altar...men det kom en till tjej innan vi skulle börja så det var tur det. Jag tyckte det var jobbigt att sjunga, för jag känner av förskylningen än. Men det var roligt. Jag tände ett ljus för farmor. Jag kunde känna hennes närhet i kyrkan, ett tag kunde jag inte sjunga när vi sjöng "jag kan inte leva utan dig..." det blev så mk känslor då. Jag började känna tårar bakom ögonen. Jag ville att hon skulle sitta och se på när vi sjöng. Men som sagt jag kände hennes närvaro. Det var skönt. Efter gudtjänsten cyklade jag hem igen. Jag åt o pluggade till 4. Efter det åkte vi buss till Johanneskyrkan. Där träffade min kör gospelskören. Vi åt gott, och pratade. sedan lekte vi lite lekar för att lära känna varann. Vi avslutade med att öva på en låt som vi ska sjunga tillsammans uppe i Uppsala. Jag o Nina fick skjus hem av en tjej från vår kör. Kvällen var så rolig! alla är så trevliga och det är så kul att få träffa nya människor som har samma intresse! det känns verkligen som om jag har börjat ett nytt liv här i Kalmar!!

Inatt drömde jag en mardröm om Frasse och Sussie. Inte kul...Men det var bara en dröm som tur var. Den här veckan blir ett plugg för hela slanten. Jag har ju tenta på fredag. Men på fredagen efter tentan ska jag, mamma, pappa o Rickard på konsert med Jill Jonson!!!! bra sätt att sluta fredagen på! Nu ska jag göra mig iordning för en cykeltur till bibblan.

puss o kram!!!

Inga kommentarer: