måndag 30 mars 2009

sommartid!!!

finally, vi börjar gå mot ljusare tider!!! Helgen har varit avkopplade med vänner o familj! I fredagskväll anlände mamma,pappa o lilla Sussie till oss. Nina o hennes kille kom o hämtade Sussie. Vi åt pizza lite snabbt, sedan var det dags att åka till Kalmarsalen. Jag hade hört innan att Jill hälsade på alla besökare innan, men jag funderade på hur det skulle gå till i Kalmarsalen för det är många uppgångar till själva konsertsalen. Men när vi gick upp för trappan stod hon där, vid VÅR uppgång! snacka om tur! Så jag hälsade på Jill Johnson, genom att skaka hand med henne! Konserten var underbar, det var lite svårt att ta kort för det var så mörkt och min kamera fattade inte vad jag ville,haha. Men lite kort fick jag på henne.

Jill och hennes sångare

När konserten var färdig åkte vi till Maxi o köpte fika. efter det åkte vi hem hit o Nina o hennes kille kom med Sussie. Vi fikade och såg en film som Rickard hade klippt ihop. Det var på Aminahs förlossning + lite hundutställningar. Han är så duktig, min Rickard! På lördagen träffade jag en kompis som har flyttat hit. Vi åkte ut till IKEA o handlade lite. På kvällen släckte Rickard o jag ner vår lägenhet o tände massa ljus. det var så mysigt!!!

På söndagen väcktes vi av att det ringde. Vi hade sovit jättelänge! Vi var lata hela dagen o gjorde typ inget, men på kvällen kollade vi på bio "Marley och jag". Jag har läst boken o den var så bra, och det var filmen med. Jag tror att alla i biosalongen blev rörda...

Idag har jag varit på föreläsning. Metodik ska vi hålla på med nu...så tråkigt. Men det är bara att bita ihop. Sedan är det b-uppsatsen kvar. fan vet inte vad jag ska välja i höst. det känns som om alla är inne på kulturgeografi C....det verkar inte givande för min del. Jag vill inte börja arbeta på en kommun. Jag vill få möjligheter utomlands, jag vill inte bli fast nånstans. Det känns som alla ser ner på mig och säger "skärp dig, läs kulturgeografi så får du jobb". Iallfall de som ska läsa det. De är så anti turism på kulturgeografi. De tycker inte ens det är något vetenskapligt, utan de tycker bara det är ett fenomen. Men jag har ju läst turism i ett år ju, då måste det väl vara vetenskapligt? det som intresserar mig på kulturgeografi är utvecklingsländer, men i c-kursen finns inget sånt, man kan bara ha ett sånt ämne i c-uppsatsen.

Jag var så fundersam förut så jag tog cykeln och cyklade ner mot havet. Vilka villor det finns! och vad vackert det är! Jag cyklade på en cykelväg precis vid vattnet, tänk i sommar, vad fint det borde bli där då! Ikväll tänkte jag baka ngt. Rickard ville det, hihi.

puss o kram

Inga kommentarer: