måndag 7 mars 2011

Vår i luften

Vad skönt det har varit i helgen! Plusgrader och SOL! Vi har spenderat helgen med att fira Björn o Johanna som har fyllt 30 år. Vi var också inne på ikea och köpte bland annat rullgardiner och gardinstänger. Senare på kvällen kom Henke. Han inspekterade huset och sedan åkte vi och köpte pizza. Vi kollade på melodifestivalen och jag har nu fått en favorit, The Moniker! Man blir så glad av låten! Han kommer jag bland annat att heja på, på lördag!
Igår, söndags var Rickard och jag ute och gick i skogen. Rätt som det var knäppte Rickard upp halsbandet och Enya var lös! Hu, vad kul hon tyckte det var! hon sprang som en tok fram och tillbaka och hennes små bakben hann ju inte med! Hon blev nästan lika glad när vi släppte ut henne i vår trädgård för första gången! Titta själva!

Igårkväll tränade vi bugg! Vi har börjat på en buggkurs i Nybro. Jag tror typ halva kurstiden har gått och vi har lärt oss väldigt mycket! Det är jättekul och man får dansa med allt möjligt folk, vissa bättre och vissa sämre,hihi.

Idag ska jag putsa våra fönster. Jag är inte bra på att putsa fönster. När vi städade vår lägenhet inför besikningen fick inte alla fönster godkänt för att det blev ränder o så vidare. Men det är inte lätt att putsa skitstora fönster i minus 5 grader! haha, sen dess har jag inte viljat se ett fönster. Men nu när solen börjar komma fram ser man verkligen hur skitiga våra fönster är i vårt hus, så det är bara att karva upp armarna och sätta igång!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: