torsdag 27 maj 2010

"Omsorgen anlitade medium"

...var en rubrik i dagens tidning Barometern. Kalmar kommun hyrde in ett medium som skulle handskas med spöken som personalen hade känt av på ett korttidsboende i Kalmar. "Åh, vad häftigt!" tänker jag. Jag är en sån person som tror på andar och spöken och när till och med kommunen kommer in och hjälper personalen med en sån grej, då är det jättehäftigt!!!

Här kan ni läsa artikeln:
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/hon-skramde-bort-spoken(1942924).gm

De senaste dagarna har det skrivits om spöken i tidningen. Bland annat inom hemtjänsten och på slottet. Jag blir fascinerad, fast jag är hur lättskrämd som helst. Jag tror att de som säger att det inte finns några spöken är för rädda för att tro att de finns. Jag har själv varit med om lite konstiga saker och har hört många historier berättats för mig.

Jaja, nu är det torsdag eftermiddag och snart kommer Anton och Ronja hit. Jag ska hjälpa dem att hitta möbler för lilla Anton har flyttat till Kristdala! Svårt att tro att han är så gammal, det menas ju med att jag är ännu äldre..hemska tanke! hehe!

Senare ikväll ska jag till Erik och Anela, vi ska heja fram Sverige till finalen i Eurovision song contest!!!

2 kommentarer:

Ronja sa...

Ja, Anton och jag kommer förbi på Lördagen. & sen ses vi ju såklart på Söndagen med (:

Unknown sa...

GRATTIS LINA PÅ DIN FÖDELSEDAG!!!

MÅNGA KRAMAR FRÅN OSS!