måndag 14 juni 2010

den som väntar på ngt gott...

...väntar aldrig för länge! Det har hänt så mycket de senaste veckorna...Ska ta o berätta lite så jag kommer ifatt =)

EXAMEN:
Jag vaknade av att det var strålande väder! Jag fick hjälp av Rickard att locka håret och fixa mig. Tog sedan bussen till Kalmarsalen med sällskap av Carolina och Charlotte. Först fick vi gå och ta ett gruppfoto, för att sedan ställa oss i bokstavsordning och därefter gå in i kalmarsalen där alla väntade. Cermonin var bra, jag har inget att jämföra med. Bara studenten, men då kändes det mycket mer!Vi fick gå upp och ta emot vårt diplom och nål. Sedan var det lite tal o musik o utdelningar av stipendium. När allt var slut fick jag blommor och kramar av mamma, pappa, Rickard, Ann-Britt och Frida. Då kändes det mer! Av Frida fick jag oxå Pengar! Tack gumman!




Efter kort och kramar av vänner åkte vi hem och fikade. När alla hade åkt hem försökte jag plugga...segt att sitta o plugga på sin examensdag kan jag säga! På kvällen kom Nina lite snabt med blommor och kramar! Hon är så gó! Dagen efter var det dags för tentan. Vet inte hur det gick, vet bara att det kändes underbart efteråt!
Examensfirandet:
På lördagen kom släkt för att fira min examen lite mer. Vi firade också min födelsedag! Det var mamma, pappa, Rickard, Anton, Ronja, Ann-britt, Leif och Zandra. Vi åt kassler och hemgjord potatisallad som Rickard hade gjort! Mumma! Sedan åt vi tårta. Jag fick lite grejor oxå! En cykel o en kamera av Rickard!! En reseväska av mamma o pappa. Presentkort på IKEA o blommor + vas av Annbritt, Leif och Zandra och en familjen Macahanbox av Anton och Ronja! Väldigt bra och personliga presenter!! Tack alla ni!!!!!


Efter firandet åkte jag hem med mamma o pappa för på söndagen var det dags för hundutställningen i Norrköping!


Hundutställningen i Norrköping:
Resan upp var bara en pärs den, men tillslut kom vi upp till Norrköping. Enya var själv i valpklassen och Blev Bästa valp med hp!!


"Ser mkt yngre ut än 7 mån, har bra propotioner bra resning levande huvud bra öron ögon, pigment Bett. högt buren halvlång svans välvinklad rör sig bra
bästa valp"


Domare var Ritva Raita.


Jag åkte hem igen på måndagen utan Enya, då jag skulle till Växjö på föreläsning veckan som kom.


8 juni:
Dagen jag blev 22 år, kan inte fatta det! 22 år! Nu börjar jag komma i det stadiet då jag inte vill bli äldre. Men men! Jag åkte till Växjö på föreläsning av Afrikas historia på min födesledag. Vi var 10 stycken, så det blev väldigt personligt! På kvällen när jag hade kommit hem kom Erik o Anela och firade mig! Jag fick en Dr Quinn box! Helt perfekt för mig!!


Jaha...sedan fortsatte den veckan. Jag var och shoppade både på onsdagen och torsdagen i kalmar o hittade många fynd! På fredagen kom Lotta och jag fick en temugg och te och ett ljus i lite försenad examen o födesledagspresent! Teet är jättegott och muggen jättefin! På lördagen åkte vi och hämtade Enya i Möllekulla, vi åkte en sväng förbi Karlssons i Växjö också. På kvällen var jag ensam hemma för Rickard var med några killar o kollade på fotbollsVM (på tv alltså!). Igår var vi nere vid Svinö och badade Enya lite. När hon väl kom i vattnet tyckte hon det var skönt!


Sådär, nu tror jag att jag har fått med det mesta. Ska börja skriva som vanligt nu, pluggar ju hemma så nu har jag ju lite tid över för bloggen =)


Ha det bra!! Puss o kram!

Inga kommentarer: