söndag 23 maj 2010

det otäcka lejonet

Igår drog jag o Rickard+ Nina o Gustav o Enya till Öland. Vi bestämde oss först att köra en sväng till Ölands djurpark. Vi parkerade och tog med oss Enya till Entrén för att se hur mycket det kostade att gå in. Rätt som det var började Enya skälla på ett sånt sätt som hon gör när hon är rädd. Vi såg då att hon såg en staty som förställde ett lejon som visade tänderna. Jag försökte då gå fram och visa att det nte var något riktigt lejon, men då drog sig Enya ut ur kopplet!! Hon sprang förbi Entrén och in i parken! Som tur var kom hon när jag ropade på henne! Så Ölands djurpark är inte Enyas grej ,inte nu i hennes ålder iallfall! Vi kom fram till att vi inte skulle in utan vi åkte vidare till Eriksöre camping där vi fikade på en stenbrygga.





Det var jättemysigt, men det var mycket att titta på tyckte Enya.







Nina och Gustav




Enya ville sitta i Ninas knä ett tag




Sedan spelade vi minigolf. Jag kom sist och Rickard först,hehe. Så det kan gå! Det var en mysig dag på Öland! Måste göras om! På kvällen grillade jag o Rickard, sedan kollade vi på filmen Hachiko som handlade om en lojal Akitahund. Den var sorligt men mycket bra.

Idag försöker jag plugga lite, eller få ut alla delar så jag inte blandar ihop dem. Ska senare ut och gå i det fina vädret. Förresten badade vi Enya idag för första gången! Det var lite läskigt men jag tror nog hon tyckte det var skönt efteråt. Ne nu ska jag sätta mig med studierna igen! Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer: