tisdag 4 maj 2010

MYCKET här hänt...

...på såå kort tid! Jag gjorde tentan i torsdags. Vet inte hur det gick..var helt slut efteråt, men hoppas innerligt att jag snappade åt mig några poäng här och var. På valborg hade Rickard och jag vår stora biljaktsdag. Vi vill ha en nyare bil som vi vågar lita på när vi kör längre sträckor. Det slutade med att vi gick ut ifrån ford som ägare till en ford fusion från 2005! Tänk vad som kan hända! Det känns helt overkligt, vi ska hämta bilen på fredag då Rickard fyller 26!

På valborgskvällen var vi borta på kälby och tittade på majbrasan med Anela och Erik. Där träffade vi också på Nina och Gustav. Sedan gick vi hem till oss och drack lite o hade trevligt. På lördagen var jag ut och gick med Enya bland alla vitsippor!

Enya

Senare åkte vi hem till Möllekulla och åt världens godaste mat! Mamma är bara helt bäst på att göra mat! Vi tog det lugnt på kvällen och såg på körslaget. På söndagen var det dags för Enyas första hundutställning i Hultsfred. Vädret var fint men lite blåsigt. Det gick bra för Enya, hon var själv i sin valpklass så hon blev BIR (bäst i rasen) valp. Men hon uppträdde sig såå fint, överförväntan! Mamma hade med Sussie som blev BIR! När det var dags för gruppfinalen var Enya trött och vi fick stå så länge i den stora ringen så Enya ville inte va med längre och ville inte stå upp längre, men det förstår jag! Så det blev inget mer, men jag är nöjd ändå! Sussie blev trea i sin grupp och det var jättebra!!

Sussie

Jag och Enya

Enya

På söndagen när vi kom hem till Kalmar igen skulle vi äta pizza. Vi tog från det vanliga stället, men det smakade inte som det brukade! Det kom fram sen att de bytt ägare...att det kan va sån skillnad! Igår satte vi in vår gamla men fina bil på blocket och redan efter ngn timme ringde det. De som ringde kom och tittade på bilen redan igårkväll och köpte den! Känns både jättebra men lite konstigt...Idag har jag varit i skolan . Nu har SISTA kursen börjat på turismprogrammet! Känns väldigt konstigt! Förresten är jag antagen till två kurser i sommar, så det blir plugg i sommar! Det är mycket postitivt som har hänt på kort tid och på fredag fyller Rickard år, på lördag ska vi både ha kalas och fest och på torsdag nästa vecka drar Rickard och jag till Gotland!!!

1 kommentar:

Ronja sa...

Jag lyssnar på det mesta, även en del country :)
& ja, Brad Paisley är oerhört bra!
Förresten så håller jag med dig om att Vera gör riktigt god mat!