fredag 18 december 2009

julfika

Igårkväll var det dags för den årliga julfesten. Vi blev inte så många som jag hade räknat med, men vi som var, vi hade det trevligt! Vi drack glögg, julmust o åt lussekatter o pepparkakor!! Vi delade också ut varsin julklapp. Jag fick en portmonä med 10 kr i! Tack Carolina!



När tjejerna hade gått satt Rickard o jag o såg på bonde söker fru på tv4anytime. Synd att det börjar ta slut nu. Sista avsnittet ikväll...



I förrgårkväll var jag ju ensam här, när Rickard var på julbord med jobbet. Då passade jag på att sätta upp granen o klä den. Det tog tid! Var tvungen att sätta tråd i alla kulor, riktigt irriterande efter ett tag, när knutarna gick upp igen. Sen väntade jag på Rickard, och väntade lite till...halv två på natten kom Rickard hem, och jag ville ju se vad han sa om granen, för han visste ju inte att jag hade fått upp den. Stackars Rickard tyckte den var fin, sedan var det bums i säng för klockan fem var han tvungen att gå upp igen för att hinna med tåget till jobbet.


Jag hade inte varit ute på två dagar, så idag gick jag ut. Jag var ute en och en halv timme! Det var så skönt ute, solen lös och det var så frisk luft! Men sen när jag kom hem har jag inte riktigt kommit igång med uppsatsen...det har gått så bra nu de senaste dagarna men idag tog det stopp igen. Men jag tar helg nu har jag bestämt. Rickard ska bara hjälpa mig att scanna in bilder imorgon. Sen ska jag sitta måndag och tisdag. På onsdag åker vi hem och på torsdag är det julafton! jippie!!

Ikväll ska vi på middag hos Nina o Gustav. Det ska bli trevligt! Ha en bra kväll, puss o kram!

Inga kommentarer: