onsdag 9 december 2009

det går långsamt framåt

Jag har inte skrivit på ett tag. Jag har haft c-uppsatsen i tankarna hela tiden, och så har det varit helg. Vi var i Ullared. Vi gick upp vid 3 på natten o kom hem vid 6-tiden på kvällen. Så det var full hålligång hela den dagen! Det var mycket folk i Ullared, o vi köpte en del julklappar, men jag har en del kvar. När vi hade kommit hem på lördagskvällen åkte vi till Björn o Johanna o kollade på film. Så visst var man trött när man fick sova, för trött så man inte var trött,hehe.


Min uppsats ja...Det kändes bra efter mitt möte. Men jag var tvungen att ändra mycket och ha en annan metod. Så en stor del av mitt arbete försvann. Och jag har suttit o kämpat. Igår var man tvungen att lämna in det man hade gjort hittills till seminariumet nästa vecka. Det kändes som om alla var före mig. Men jag har gjort som Susanne skrev i sin kommentar. Jag har verkligen skrivit upp vad jag ska göra varje dag. Men visst är det kämpigt. Man kan inte slappna av nått. Jag tänker på mitt arbete hela tiden. Men det går nog bra. Det är ett intressant ämne jag skriver om.


Nej nu vill jag inte skriva mer om det, ska ju sitta hela dagen med den ju! I helgen ska jag ut o åka igen! Då ska jag följa med mamma o pappa upp till Stockholm, för det är HUND2009 på lördagen. Det är Sveriges största hundutställning som hålls varje år. Vi ska ställa Bessy o Sussie. haha, just nu sitter jag o lyssnar på mixmegapol, o precis kom det en reklam om HUND2009! 7000 hundar ska komma sa de, o självklart är det ett rastorg! Det är jättekul. Man kan gå omkring o se massa raser bli representerade i olika montrar. Och så är det en stor show där de utser årets polishund, årets bragdhund osv. Ja, det är helt enkelt jättekul!!!! jag ska leta efter en fin hundskål till vår lilla valp. Vi har nog bestämt vilken valp vi ska ha nu.

Det blir lilla fröken Enya!!!!

Rickard ska vara hemma hos alla valpar i helgen o vänja sig lite,hihi. Han vill nog inte ha nån valp sen,hihi. Det ska bli så spännande att ha en valp här i lägenheten. Jag har nog inte förstått det riktigt. Jag har börjat läsa Ceasars Millans bok om hur man uppfostrar en valp. Jag ska börja kolla efter valpkurser o så med! =)

Ne nu ska jag börja förbereda mig för en pluggdag. Ha en bra dag allihopa! Puss o kram

1 kommentar:

Nina sa...

Grattis! Så söt hon är:)