måndag 21 december 2009

GOD JUL!!!!

Angående rubriken så åker jag hem imorgon, och då hinns det nog inte med något bloggskrivande. Jag bestämde mig för typ 10 år sedan att inte ens kolla mejlen på julafton! Då ska det vara datafritt och man ska vara med familjen istället, med öppen brasa o massa mysiga hundar o god lukt från julgranen,haha, fint beskrivande va? Men det är så det är, älskar verkligen julen, och jag tycker julen ska firas med familjen, ute på landet. Men det är nog så för jag alltid har firat jul hemma, och det har ju då alltid varit på landet!!


I fredagskväll åt vi middag hos Nina o Gustav. Gott, och sedan drack vi o hade det trevligt. Kallt o cykla hem mitt i natten bara, burr! I lördags fixade jag lite med uppsatsen, sedan gjorde jag julgodis. Det gick inte så bra. Knäcken blev katastrof och blev till slut stenhårda kulor som man får sutta på istället =) Jag badade Fiffi också och klippte henne. Det var inte populärt, men hon blev väldigt fin ! På kvällen kollade vi på en film vi hade hyrt som hette"Borta bäst, hemma värst" som handlade om julen, fast det paret det handlade om var anti för familjer. En rolig film, men det gav ingen myspysskänsla för familjen. Igår kom mamma o pappa. Jag följde med dem o vi maratonjulhandlade julklappar! Efter det åkte vi till min faster Ann-britt o hennes man Leif o min kusin Zandra. Där fick vi fika. De ska vara med oss på jul, det har de varit hela mitt liv, väldigt mysigt! På julafton ska Rickard och hans syster Lotta vara med också.

Idag gjorde jag ett sista ryck innan jul och satt på bibblan. Det var inte mycket folk kan jag säga! Nu har jag skickat in det jag har gjort hittills till min handledare. Jag var tvungen att skicka det på min hotmail istället för skolmejlen för arbetet var för stort. Men det beror på att jag har bilder med i arbetet. Hoppas att hon kan öppna det bara. Imorgon kommer pappa. Vi ska handla de sista julklapparna, sedan följer jag med honom hem. Rickard o Lotta kommer på onsdagen sedan. Nej nu vill jag önska alla en:



GOD JUL!





Inga kommentarer: