onsdag 30 september 2009

min cykel *snyft*

Min cykel är stulen!! Min fina cykel som jag har haft sen jag gick på mellanstadiet, min första riktiga cykel...Jag hade låst den i cykelstället i garaget som vanligt. Garaget kommer man bara in i om man har nyckel, o det har inte alla som bor där. Det får man be om, om man vill sätta in sin cykel eller bil. Så jag trodde aldrig att den skulle bli stulen där. Men, men. Det är polisanmält nu men jag tror aldrig att jag få se min cykel som jag har så fina minnen med! Den har både varit med i Möllekulla, på Gotland, High Chaparral, Emmaboda o så nu Kalmar. *snyft* Ne nu måste jag berätta något trevligare. Som helgen till exempel! I lördagskväll åkte vi med Nina o Gustav till Öland på Skördefesten. Vi hamnade på Eriksöre camping. Där åt vi på en restaurang och såg ut över havet. Det var mysigt men jag tror inte att alla mina köttbitar på pizzan var oxfilé, lurigt det där. Efter maten åkte vi till Borgholm. Där köpte Rickard två små pumpor o jag en dvd-skiva. Sedan såg vi ett fyrverkeri. Det var verkligen maffigt!! Lite senare åkte vi hem till oss och här drack vi och hade trevligt!



I söndags kommer jag typ inte ihåg vad vi gjorde...hum...Just det. Jag bakade bröd och gjorde Gulachsoppa. Sedan gjorde jag tryffel med jordnötter! Vi såg på filmer också. Bland annat Australia. Den var bra men lite för lång. Den blir nog bättre om man ser den fler gånger.

I måndags var det plugg som gällde. Jag pluggade som en galning. På kvällen hjälpte vi Nina o Gustav med ett flyttlass till deras nya lägenhet. Den ligger väldigt bra och är verkligen fin!!
Igår var jag på seminarium. Sedan ville Sarah att jag skulle följa med ner på stan o det slutade med att jag köpte två linnen. Inte bra men jag är nöjd iallfall! Igår när Rickard kom hem hade han köpt rosor till mig, så himla gullig han är älsklingen! På kvällen hjälpte vi med ett flyttlass till åt Nina o Gustav. Men ikväll blir den verkliga flyttningen. De ska då låna en liten lastbil så vi får med alla möblerna. Sedan blir vi bjudna på pizza =)
Idag ska jag plugga men jag vill verkligen ut o gå i den fina men kalla vädret. Ska nog ut på en långrunda sen tror jag. Jag börjar få lite resfeber nu...om en vecka har vi precis landat i Berlin. hu! Bara jag inte glömmer något jätteviktigt. Det vore katastrof, som passet, eller kameran! Det är sånt som man drömmer mardrömmar om!
ha det så bra! puss o kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

kul o få se lite bilder:) O lina du är verkligen en klippa som hjälper till med flytten! Vi ses ikväll:)

Linas blogg sa...

det är så lite så, jag vet hur det är att flytta till 3:dje våningen! Då behöver man all hjälp man kan få!