söndag 17 maj 2009

söndag

Söndag idag. En helg har gått, fort som vanligt! I fredags kom mamma. Vi gav henne en mobilladdare o foppatofflor i försenad födelsedagspresent. Mamma o jag var sedan ute på en promenad med Sussie o Frasse ner till havet. Vi åt senare snickerstårta. När mamma hade åkt hem med Frasse o Sussie tog Rickard o jag bussen till centrum. Sedan avnjöt vi en sån god buffé på Byttan! Det fanns allt möjligt o man ville ha mer hela tiden, men till slut var man så mätt så man höll på o spricka! Väl hemma igen tog vi det lugnt o Rickard kollade på ngn lustig film.


Rickard o jag på Byttan



Igår tog vi åter igen bussen ner till centrum. Där gick vi i affärer o Rickard köpte ett linne o en t-shirt till mig! Han är för gullig! Han köpte själv en t-shirt o en skjorta som passade ursnyggt ihop! mmm =). När vi kom hem bestämde vi oss för att stanna hemma för vi ville ta det lugnt o Rickard o jag började känna oss lite krassliga. Vi åt hamburgare o sedan kollade vi på historien om Obama. Väldigt intressant! Sen var det dags för melodifestivalen. Det var roligt o se på tills de svenska speakarna sa att de i Moskva hade "tagit bort" 40000 hundar o katter från Moskvas gator bara för att det skulle vara rent till eurovision, uscha. Jag fick avsmak o ont som fan i magen när jag hörde det. När omröstningen började bestämde jag mig för att gå o lägga mig. Jag hörde Rickard sucka o stöna hela tiden ute i tv-rummet när jag låg i sängen. Han blev mer o mer irreterad för att Sverige inte fick några röster. Till slut kom oxå han o la sig.

Idag sov vi till 10. Sedan åt vi frukost och efter det skrev jag in mitt schema för sommaren i kalenden. Det är mkt förmiddagar men det är oxå lite ledigt här o var. Skönt tycker jag! Idag måste jag fixa min empiridel till b-uppsatsen. I veckan ska jag börja träna på allvar igen har jag bestämt. Simma imorgon till att börja med. På onsdag ska Kalmar Keys ha vårkonsert! Det ska bli kul o sjunga för studenter här i Kalmar. Efteråt har vi bjudit hem Nina o Gustav på middag. Jag sätter in bilder från Rickards mobil på Scotts i det här inlägget. Man ser inte så bra men man ser att de är dom!! kram till er alla!

Inga kommentarer: