onsdag 27 maj 2009

helgen o olyckan

tja! Nu har det gått några dagar igen. Det är onsdag o halva veckan har gått. Det har varit mycket att göra alla dagar sen förra inlägget. I fredags blev det hemfärd. Som alltid handlades det in helgmat på maxi i Oskarshamn o sedan åkte vi hem. Hundarna blev överlyckliga när vi kom hem. Vi åt lite gott på kvällen o gick o la oss ganska tidigt för vi skulle upp rätt tidigt på morgonen. På natten var jag vimsig som jag brukar bli ibland när jag sover. jag ställde mig upp o skrek rak ut "Frasse!!!" sen gick jag o la mig igen. haha, mamma o pappa blev livrädda när jag röt i! På morgonen åkte vi till Västervik. Där ställde mamma ut Sussie o det gick så bra! Hon blev BIR o 4 i gruppen, grattis mamma o Sussie! när allt var klart körde vi o jagade grill. Til slut hittade vi en o åkte hem o grillade med HELA familjen. Det var så mysigt o så fint väder!!



På söndagen hjälpte jag mamma o putsa fönster sedan åkte jag hem till Kalmar. I måndags hände min lilla olycka. Jag skulle cykla till bibblan på morgonen. Jag hade min handväska på styret o jag störde mig på att väskan slogs in i mitt knä hela tiden när jag cyklade. Så jag tänkte bara putta till väskan lite men i slowmotion tvärbromsade cykeln o flög upp bakom mig. Jag lyckades stå upp hela tiden o när allt stod stilla igen stod jag där utan sko med en värkande fot. Jag fattade inte vad som hade hänt o jag var nog chockad för det först jag gjorde var att börja leta efter min sko. En kvinna som cyklade förbi undrade om jag behövde hjälp. Jag frågade då helt gråtfärdigt var min sko var. I framhjulet så hon då, sen cyklade hon iväg. Då började tårarna rinna,men jag tänkte cykla vidare men när jag väl hade fått på skon igen o skulle cykla iväg såg jag att min cykel hade blivit helt skev. O när jag såg min fot var den dubbelt så stor som den andra. Jag gick då o satte mig på en parkbänk o ringde Sarah. Hon hade inte hunnit kommit in till stan utan kunde stanna i närheten med den bussen hon åkte med. Jag haltade med min cykel tillsammans med Sarah till Berga centrum. Där ställde vi cykeln o sedan tog vi en annan buss in. Jag var hos skolsköterskan o inget var brutet. Men jag haltar lite än o det gör lite ont, men det är rätt åt mig! Usch att vara så klantig!!! Jaja, jag har varit på bibblan igår oxå. Sedan gick vi på stan lite o åt glass från baronen, helt underbart!! På kvällen var vi på handledarmöte. Så nu är det snart slut med b-uppsatsskrivandet. Fredag är det inlämningsdax. Så skönt! Ne nu ska jag börja skriva lite på den tror jag! Puss o kram