lördag 2 maj 2009

är min blogg en fotoblogg?

HEJ!!!
Nu är jag här igen, jag har haft fullt upp. Först Uppsala resan, sedan gjorde jag en hemtenta, sedan har det varit valborg, och nu är det lördag, så gutt! Jag tänkte berätta lite om mina äventyr den senaste veckan. Förra fredagen var det dags för Uppsala resan med namnet Kalupps! (är en förkortning på Kalmar o Uppsala) Vi var pigga o glada i bussen upp o vi sjöng och kollade på film.

Vid Nyköpingsbro stannade vi för att rasta. Nina och Katarina njöt av vårsolen. Katarina är tjejen från Tyskland och hon är väldigt trevlig!
Här är jag o Katarina
Väl framme i Uppsala passade vi på o titta på den stora domkyrkan, och att fika lite. Vi fick också nycklar till stugan vi skulle sova i. Stugan låg 2 mil utanför Uppsala men det var inte enkelt att hitta dit! Busschuffören körde fel på krokiga små vägar och vi trodde inte vi var på rätt väg när han körde in på en smal liten grusväg. Busschuffören fick köra jättesakta och det kändes nästan som att åka lastbil ute i skogen,hehe. Plötsligt brakade bussen till. Då hade busschauffören kört på en sten. Han backade och höll på men efter ett tag kunde vi åka vidare.
Till slut kom vi fram till stugan. Den låg så vackert, precis på en kulle vid en sjö.
På kvällen åkte vi in till Uppsalas missionkyrka och träffade studenterna från deras kör. Vi hade kul o sjöng och åt. Trötta åkte vi senare hem för att sova.
På morgonen åt vissa frukost på bryggan! Väldigt mysigt!
Hela dagen övade vi i missionskyrkan. Vi sjöng, sjöng och åter sjöng! Vid 18.00 var det dags för konsert och vi sjöng så hela kyrkan skakade. Vi var ju ändå rätt så många som sjöng!!!
Kvällen avslutades med att vi gick ut, vissa till en karokebar, andra till Kalmar union och jag o nästan hela Kalmar Keys gänget till en restaurang som hette Salt.
Salt låg precis utmed floden som rinner genom Uppsala. Det var så fint, då det fanns en utebar brevid med soffor o bra musik. Jag fick en liten utlandskänsla av det hela.
Här sitter halva gänget o väntar på stenugnsbakad pizza
och här sitter andra halvan av gänget. Vi snackade på i flera timmar o jag njöt av den godaste pizza jag har ätit med en kall cider, mums!!
Dagen därpå strosade jag oxå ner till bryggan o åt frukost, ett bra sätt att börja dagen på!!
senare var vi på gudstänst där vi fick sjunga lite igen. Sedan avslutades resan med att jag o ett gäng följde med några Uppsalastudenter till "bryggan" för att äta glass!
Uppsala har gett mig ett väldigt gott intryck, och jag vill väldigt gärna åka tillbaka!

På måndagen kom Frasse till oss. Sussie hade börjat löpa o de andra var på väg. Här ses Frasse o jag på valborg när vi väntade på besök. Vi hade en liten fest med Henke o två andra killar, den ena en gammal kompis till Rickard o den andra killen var kompis till Rickards kompis.

Första maj spenderades i stadparken i Kalmar på en filt med bullar, saft o kaffe. Både jag o Rickard njöt av det fina vädret, Frasse ser oxå ut o njuta eller vad säger ni? hihi


Han är så fin, Frasse!


Här sitter Rickard o Frasse, bakom var det blommor som luktade så gott



Varmt var det och Frasse drack mycket! På kvällen tog vi en kvällspromenad o såg 3 (!) igelkottar! En på ett ställe o två andra som såg ut att para sig med varandra! hihi. Idag är det så fint väder igen, vi har varit ute på en liten promenad, när solen kommer till balkongen blir det till att sola! Ikväll är vi bjudna på middag hos Nina o Gustav, det ska bli skoj!!

Förresten har jag fått sommarjobb!!!! På ett älderboende här i Kalmar. Det ska bli så kul att vara här i sommar, jobba, träffa vänner o göra andra roliga saker, o det är ju så nära Öland o havet så det blir nog lite utflykter oxå! Just nu känns livet väldigt positivt. Jag har lämnat in sista tentan o har bara b-uppsatsen kvar. Sen är jag ledig till efter midsommar. O snart fyller min älskling 25 år!!! o mamma fyller oxå år snart!!! Jag mår bra av solen o av alla fina blommor o den varma luften!

Puss o kram till alla mina goa vänner!!

Inga kommentarer: