tisdag 2 december 2008

December!

Nu är det andra december...men ifall man tittar ut ser det inte så ut, det är grått och dimmigt ute, nu vill jag ha det lite kallare för det hör december till. I helgen iallfall har jag varit på två julmarknader! Först var vi i Kosta Outlet, det var väldigt fint med alla 2 miljoner ljus! Vi skulle se Lasse Kronér men han hade redan uppträtt när vi kom. Men Bert Karlsson såg vi! Han var där och signerade böcker! För våran del blev det inte så mycket julklappsshopping, vi köpte est saker till oss själva. Vi köpte massa porslin av den gula tacoserien, för det var utförsäljning! Det var vi glada över, men vi satt att vi inte anväder det förren vi har flyttat. Vi satte upp alla stakar och julgardiner i lördags oxå, det blev mysigt!
I söndags fick jag ett ryck och åkte in till Kalmar där det var julskyltning och julmarknad på slottet. Jag var där med Evelina, Sarah och Charlotte. Det var mysigt att gå på slottet och se alla hantverk! Sedan gick vi på stan och jag köpte en julstjärna. Sedan fikade vi på det nya stället på baronen. Jag drack varm choklad med grädde, mums!!

Igår var jag åter i Kalmar och Sarah och jag gick runt och tittade lite före föreläsningen, sedan åt vi lunch. Idag ska jag ta det lugnt, ska kolla på lite texter som vi ska läsa och sen tänkte jag börja med julkorten!
Jag saknar mina hundar...men vi ska hem på fredag igen till Möllekulla, hoppas att det har blivit lite kallare, för de hade så roligt i snön! I år kan vi inte åka på den stora hundutställningen i Sthlm, jag tycker det är lite synd för det hör julen till liksom! Det brukar vara väldigt roligt! Men Lage, farmors bror som vi brukar bo hos är i Thailand, han har varit där sen september! Och i helgen ska Rickards bror med hans flickväns familj oxå åka till Thailand, så då ska vi ta hand om deras katt Sigge i två veckor. Så då får Fiffi flytta in hos Rickards syster.
så är läget!
puss och hej!

Inga kommentarer: