torsdag 4 december 2008

ja snö!

Igår kväll tog Rickard in mig i vårt sovrum och rullade upp persennen, och se det var alldeles vitt ute! Ja! Det känns mkt lättare när det är vitt ute än grått och tråkigt. Det är ju ändå julmånaden! Det är redan den 4 december..tiden går fort, snart redan en vecka sen tentan, det är inte klokt! Vi har börjat en ny kurs i skolan om samhällsplanering. Vi ska göra en rapport nu i december och min grupp bestående av mig, Sarah och Ida ska kolla på parkeringsproblemen i Kalmar. Jag tycker att det ska bli väldigt intressant för det är ett aktuellt ämne.

Jag ska börja läsa idag är det tänkt, men all text ligger inne på internet, så det blir lite jobbigt att sitta vid datorn och anteckna. Men jag ska se hur mycket jag kan skriva ut. Vi har inte alls mycket föreläsningar innan tentan den 16 januari men det ska vara fifty fifty på rapprten och tentan. Men Rapporten ska bara vara typ 12 sidor. När vi gjorde b-uppsatsen i våras kändes det som att vi gjorde en hel bok!

Jag måste köpa julklappar! men jag kommer få in lite extra pengar för jag har sålt min gamla lekstuga. Det är kul att den kan användas igen. Jag kommer ihåg när jag fick den. Det var nog på min födelsedag tror jag och de kom med den med en skogsmaskin! "Den ska vara rosa!" sa jag och de tog dit en målare och visst blev den rosa, min fina lekstuga! Jag älskade rosa när jag var liten. När huset skulle målas om så tjatade jag på dom att det skulle målas om till rosa,haha. Men de målade om det bara i samma röda färg.haha. Nu använder jag inte så mycket rosa längre. Det blir mest blått. Rickard tycker oxå om blått så vi har mycket blått i vår lägenhet!

Jaja, julklappar var det ja, jag har iallfall skrivit upp en lista till vilka jag ska köpa till. Jag får nog ta lite då och då när jag är inne i Kalmar. Jag ska oxå kolla lite på internet om jag kan skicka efter ngt där!

Jag vill resa någonstans! Jag har "varit hemma" nu ett halvår. det var typ ett halvår sedan vi var i Grekland. Men nu vill jag dra iväg igen! Jag är lite äventyslysten av mig, vill upptäcka nya länder men USA är det som lockas mest! Min högsta dröm var att få åka till USA och det kändes som om jag var i himelen den dagen vi bokade biljetterna! jag var så lycklig hela tiden och bara kollade överallt när jag var där så att jag inte skulle missa något. Först var vi i LA en vecka sedan åkte vi en trip i en vecka med andra ungdomar men jag kunde inte förstå när de låg och sov i bilen medans ett vackert landskap i USA svichade förbi!!! jag satt som fastklistrad vid rutan!!! jag fattade inte att jag var i USA, men jag fattade det när vi kom in i en bensinmack i Arizona och det stod en sån där typisk amerikansk kvinna bakom disken, som pratade en sån underbar dialekt!!! haha, jag vet jag är tokig!

Nu ska jag kolla lite på Internet fter julklappar!
hej då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar va snö överallt utom i Kalmar... :(