måndag 29 december 2008

julveckan

Hej!
Nu är jag tillbaka i verkligheten för en stund. Julhelgen har varit händelserik med mycket jobb men med många skratt och känslor. Jag åkte hem torsdagen innan jul. Innan jag fortsätter måste jag berätta en sak som jag får berätta nu men som jag har vetat om under större delen av hösten: Mina föräldrar har köpt farmors hus, och ska bo där nu. Såå, de senaste gångerna jag har varit hemma har jag hjälpt till att packa och sortera alla deras saker och mina saker som var kvar för den delen.

När jag kom hem kom mammas bror och hans fru till farmors hus, eller torpet som vi kallar det. Mina föräldrar hade börjat att renovera mammas rum och köket i torpet. Huset är uppvärmt av vedvärme så det finns 2 öppna spisar och en vedspis i köket. Vi satt runt öppna spisen i tvrummet och fikade. På fredagen plockade jag ner alla hundutställningsrosetter, sedan åkte vi till Kalmar och mamma o pappa storhandlade på IKEA, med nya köksluckor och nya handtag på bauhaus. Det tog hela dagen!

Helgen spenderades med att packa och städa i torpet. På söndagskvällen kom pappas syster och hennes man och min kusin. Mamma målade en panel o köket blå. På måndagen och tisdagen var de full rulle. Pappas syster röjde undan i 2 gaberober i det gamla huset. På tisdagsnatten fick vi äntligen in möblerna till finrummet i torpet plus att golvet i köket och mammas rum hade höjts o att en mattläggare hade varit där och satt in två mattor. Så julafton firades uppe i torpet, men maten fick göras i det gamla huset och köras upp till torpet, det är bara en km i mellan! Julafton var trevlig, med riktig gran som vi tjejer hade huggit, och med god mat och alla var på bra humör. Vi hade en rolig tomte som kom o knackade på, jag fick väldigt fina saker av hela familjen, bland annat en liten söt bärbar dator av Rickard som jag just nu skriver på! Sen fick jag en Jill Jonson- biljett av honom, (det fick mina föräldrar med!) Av Mina föräldrar fick jag öronhängen, cykellyse, mascara, en bok av mannen som kan tala med hundar, osv.

På juldagen åkte Rickard och jag tillbaka till Emmaboda. Vi fick mat av Rickards pappa och det blev julklappsutdelning där oxå. Rickard och jag fick en kaffemaskin, en stor kartong med mat osv. På kvällen var det fest hos Jim. Det var roligt och det var lite folk från Nybro där med. Det var tänkt att vi skulle in på Amigo men kön var så lång och Rickard o jag skulle upp tidigt dagen därpå så vi gick hem o myste istället.

På annandagen kom Rickards bror Björn o hans tjej Johanna och hämtade oss, vi åkte upp till Habo, där Rickards mormor och morfar bor. Där åt vi god mat och spelade spel och såg på tv. Dagen efter åkte vi hem. Ja, då var det lördag och vi fick börja att flyttpacka lite. Likaså igår. Så just nu sitter jag bland kartonger och möbler. Men så ska det väl vara närman ska flytta? På fredag blir det av, det ska bli så spännande!! Men innan dess är det nyårsafton och den ska firas i Långasjö hos Katrin och Frasse i deras inköpta hus! Jag har köpt en klänning som jag har tänkt ha då, det ska bli så kul!!

Det här blev ett väldigt långt inlägg, hoppas att ni orkade läsa allt! Puss o kram o GOTT NYTT ÅR!!!

2 kommentarer:

http://annakatana.devotese sa...

Hej gumman! Förlåt att jag inte svarade på ditt sms, men jag bytte mobil och vi stätade och hade oss. Hoppas det är lugnt! Du måste lägga upp bilder frpn juldagen antingen här eller på facebook (: Vill ju ha några!! Ha det fint! Puss o Kram

Anonym sa...

Gott nytt år!! :)