måndag 28 juli 2008

varför?

Jag förstår inte varför man ska kolla på filmer om krig och dödande när det redan händer så mycket i världen? Vad är det för nöje att se en film när barn blir vittne till när deras mamma våldtas och sedan blir skjuten? Eller att se blodet spruta på soldater på ett slagfält? Är det inte trevligare att se komedier eller sådana filmer som ger intryck utan att överreagera? Måste det nästan alltid finnas skjutande i filmer? Jag tror att folk inspireras av dessa filmer, de får se olika sätt att ta död på varandra och på det sättet kanske det sätter giller i huvudet på dem. Kalla mig tråkig men jag gillar sådana filmer som får en att skratta, att njuta, känna igen sig i eller att gråta då det ger rätt intryck!!!

Idag har vi varit med Rickards föräldrar och solat utanför Bergkvara. Rickards syster är här nu och ska sova över. Just nu ser de på en sådan onödig film, hör skrik från en folkmassa + skjutande just nu från tvn.

Nu ska jag ta ett bad!!
kram

Inga kommentarer: