måndag 14 juli 2008

hallå

Nu är det måndag igen. En vecka går snabbt, fast man inte gör så mycket. Jag har haft det roligt i helgen! På lördagen innan valpköparna kom hade Bessy, en utav de vuxna hundarna smitit och hon kom tillbaka och luktade koskit. Det var bara att ta in henne i duschen. Hon tyckte inte om det men det var tvunget. När valpköparna kom började det åska och ösregna. Det gjorde det i två timmar! Efter att valpköparna hade varit och hämtat Elof och Ellie (Elof åkte Färjestaden och Ellie utanför Uppsala) så gjorde mamma fläskfilé. Det var väldigt gott! Sedan hade vi det avslappnat och drack vin.

Igår så var jag ute lite med hundarna i trädgården, de är så roliga! Kom på att Frasse skulle vara duktig på free style (när man dansar med hunden). När jag skulle åka blev det bråttom till tåget i Berga men som tur var, var det en kvart försenat. När jag kom hem gjorde rickard god mat, amerikansk mat! Vi kollade på Drömmarnas tid som är så bra och tog det bara lugnt.

Idag ska vi på middag och fira Rickard syster Lotta som fyller 15 år den 17 juli. Rickards mormor och morfar är där också och Rickards bror Björn och hans tjej Johanna + Rickards föräldrar.

På onsdag kommer min kompis Sofia hit! Det ska bli så roligt! Vi ska nog till Karlskrona på torsdag, sedan blir det grillkväll på Casablanca på kvällen! På fredag ska jag till Kalmar och träffa min andra kompis Valle, det ska bli så skönt att se henne. Båda de här två kompisarna träffar man inte så ofta nuförtiden. Sofia och jag gick samma linje på gymnasiet men jag har bara träffat henne ett fåtal gånger efter studenten. Valle är min bb-kompis så vi har känt varann hela livet, och vi träffas åtminstonde ett par gånger om året.

Nej, det här blev ett lång inlägg, nu måste jag dammsuga!!

puss o kram

Inga kommentarer: