tisdag 15 juli 2008

Dr Quinn

För några minuter sen slutade Dr Quinn. Det är så bra!! Det är så läringsrikt för de visar hela tiden att alla människor är lika värda och man ska kämpa mot orättvisor. Jag blir så arg och ledsen när jag ser på programmet. Hur de kan behandlar vissa människor så dåligt och samtidigt när jag ser det på tv vet jag att det har hänt i verkligheten och händer än idag. Då är det tur att det finns en som Dr Quinn som kämpar emot!! haha. Jag menar det, det är nog därför jag tycker serien är så bra, inte bara för att det utspelar sig på 1800-talet i USA utan att det handlar om det vardagliga livet som det var då på den tiden och på utvecklingen av olika saker. Jag tycker varje människa ska se Dr Quinn för att där ser man exempel på hur otroligt dumma människor kan vara bara för att de håller fast på vad de tror på och inte ser verklig fakta!

nu ska jag ut och springa
hej hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad flitigt du bloggar. Och vad duktig du är som springer.. :)