lördag 12 mars 2011

Melodifestivalen!!

Ikväll gäller det! Vem vinner? Jag hejar på fyra stycken,haha. Nicke Borg, The Moniker, The Playtones och Brolle! Fast jag tycker nog mest om the Moniker faktiskt, men det gör inget om någon av de andra favvisarna vinner,hehe!

Vi har äntligen börjat med att renovera ett av våra badrum, så jävla skönt! Gipsskivorna är på väg upp på väggarna och jag blir gladare och gladare för varje skiva! Jag har oxå de sista dagarna spacklat, slipat och målat hallen däruppe. Nu är det typ klart, det är bara några taklister som fattas.

Jag var ute och gick nu på morgonen. Det var 7 grader ute, men jag tyckte det var kallt och grått. Det beror nog på att inte solen lyser, solen kom fram!! Jag tränade lite med Enya oxå, på sitt och stanna kvar. Det är bra att kunna inför agilitykursen hon ska börja på i april. Det ska bli riktigt skoj att se vad hon får för!

Ha en bra lördag! Puss o kram

tisdag 8 mars 2011

Vårpromenad

Enya och jag har precis varit ute och gått i vårsolen! Som ni ser på bilderna var det väldig kontrast på naturen. Ena stunden var det ingen snö alls, andra stunden var der helt vitt! Det var varmt och skönt, just nu är det 7 grader i skuggan! Vi hittade en ny runda idag och Enya hade på sig sitt flexikoppel och det tyckte hon var toppen.

Enya verkar trivas väldigt bra i huset. Hennes nya favvoplats är uppe på soffan, där har hon blick öbver både tv-rummet och köket!
Ikväll ska vi träna bugg igen, då är det träning för alla så då får man dansa hur man vill och be om hjälp om man vill det. Det är så kul att göra något tillsammans med Rickard! Jag har kollat på olika saker man kan göra under påsken, är så sugen på att åka iväg med Rickard, får se hur det blir.
Nu ska jag göra lunch! Gå ut i solen o njut!!

måndag 7 mars 2011

Vår i luften

Vad skönt det har varit i helgen! Plusgrader och SOL! Vi har spenderat helgen med att fira Björn o Johanna som har fyllt 30 år. Vi var också inne på ikea och köpte bland annat rullgardiner och gardinstänger. Senare på kvällen kom Henke. Han inspekterade huset och sedan åkte vi och köpte pizza. Vi kollade på melodifestivalen och jag har nu fått en favorit, The Moniker! Man blir så glad av låten! Han kommer jag bland annat att heja på, på lördag!
Igår, söndags var Rickard och jag ute och gick i skogen. Rätt som det var knäppte Rickard upp halsbandet och Enya var lös! Hu, vad kul hon tyckte det var! hon sprang som en tok fram och tillbaka och hennes små bakben hann ju inte med! Hon blev nästan lika glad när vi släppte ut henne i vår trädgård för första gången! Titta själva!

Igårkväll tränade vi bugg! Vi har börjat på en buggkurs i Nybro. Jag tror typ halva kurstiden har gått och vi har lärt oss väldigt mycket! Det är jättekul och man får dansa med allt möjligt folk, vissa bättre och vissa sämre,hihi.

Idag ska jag putsa våra fönster. Jag är inte bra på att putsa fönster. När vi städade vår lägenhet inför besikningen fick inte alla fönster godkänt för att det blev ränder o så vidare. Men det är inte lätt att putsa skitstora fönster i minus 5 grader! haha, sen dess har jag inte viljat se ett fönster. Men nu när solen börjar komma fram ser man verkligen hur skitiga våra fönster är i vårt hus, så det är bara att karva upp armarna och sätta igång!

Ha en bra dag!

fredag 4 mars 2011

fredag

Det skulle bli varm ute idag, men det ser minsann inte varmt ut. Enya och jag ska ta och gå ut ändå snart. Jag har varit på lite upptäckts promenader sen vi flyttade hit men det är lite svårt att hitta rundor då snön ställer till det. När snön försvinner blir det nog lättare.
Igår var jag på arbetsförmedlingen i Nybro. Det gick väldigt bra. Sen träffade jag Katrin som jag inte har träffat på väldigt länge. Vi gick o kollade lite i olika affärer, sen fikade vi. Jag hämtade oxå ut ett paket från jotex. Rickard o jag hade beställt bland annat två fönsterlampor, men den ena var helt sönder. Tråkigt!!
I helgen ska vi fira Björn o Johanna som har fyllt 30. På lördagskvällen kommer det några kompisar och vi ska titta på melodifestivalen. Jag kan inte peka ut ett favoritbidrag i år. Jag har ingen aning om vem som kommer att vinna. Nått hum brukar man ju ha!
Ne, nu ska jag fundera ut nån bra runda som Enya och jag ska gå!
kram!!

torsdag 3 mars 2011

nu är jag här!!!

Tiden har gått oxh det har blivit allt svårare att få till ett inlägg. Inatt drömde jag om att jag började skriva blogg igen. Det var nog ett tecken tror jag!
Vad är det som har hänt dessa månader? Jo, bland annat har vi skaffat hus!!!! Vi flyttade hit för en månad sen och vi har renoverat en hel del,men det är mycket kvar. Det är så kul att se resultatet av det VI har gjort! Vi är än så länge jättenöjda med huset, det ska bli mysigt nu när det blir varmare ute, då man kan börja fixa i trädgården och börja fika ute i det fria, längtar!!
Det andra stora är att jag är äntligen klar med min utbildning! Min distanskurs i höstas lönade sig och jag klarade båda tentorna! Så nu är jag heltidsarbetsökande. Jag söker för fullt och hoppas att få napp snart.
Jag ville bara få ut mig det stora som har hänt, så att jag kan börja på ny kula igen, för i och med detta som har hänt känns det som om livet har vänt och inte allt står stilla längre! Nu är det bara att se framåt och ta nya kliv in i framtiden.
Hoppas verkligen ni vill börja följa min blogg igen, för jag tror jag mår bättre av att få blogga.
Puss o kram på Er därute!

tisdag 28 september 2010

uuu vad det blåser!

Enya och jag vill gå ut och gå en lååång runda. Det ville vi igår med. MEN det blåser som bara den i kalmar! Otäck storm! Jag var ute för en stund sedan och gick omvägar för att inte vara nära några träd. Det ligger löv och stora grenar lite överallt, så vem vet om inte ett träd kan blåsa ner? Tittade på vädret förut och imorgon, då ska det vara bra väder!! Då ni, då ska vi gå tills vi faller ihop,haha!!

Förra veckan var jag hemma i Möllekulla. Alltid lika mysigt med alla hundar. I fredags var jag o mamma på Ullared. Det blev många bra inköp, bland annat en Absolute relax- cd som jag sitter o lyssnar på nu. Helgen var lugn. Jag o Rickard var ute med Enya på Svinö i lördagskväll. Sedan åt vi ost o kex och myste. i söndags åkte vi en sväng till Willys i Nybro med Erik o Anela.

Igår var en pratdag! Jag pratade i telefon som en tok! Först pratade jag med Sarah en timme. På eftermiddagen pratade jag med först Erika och på kvällen Sofia! Fina vänner det där =)
Nu ska jag ge ett tyuggben till fina och duktiga Enya!
Ha en bra dag!



fredag 17 september 2010

vad musik kan göra!!

Jag har varit lite nere de senaste dagarna. jag har inte haft så mycket att göra. Mycket förvirring ligger i luften. Men det kommer att lösa sig. Jag har en stark dragning till USA ska ni veta...Igår när jag var lite så där nere gick jag in på http://kerstinscountry.blogspot.com/ . Där hade hon skrivit om countrysångaren Ryan Bingham. Jag gick in på spotify och lyssnade på hans dunderhit. Vad hände? När tonerna började sprida ut sig la sig ett lugn och jag verkligen njöt av musiken. Detta är precis min musiksmak och jag kan inte fatta att han bara är 28 år. Gå in och lyssna på: "The Weary Kind" av Ryan Bingham på spotify eller youtube. Hittade en länk via youtube:




Fast bäst var låten på spotify!!! Honom ska jag börja lyssna mer på.
Idag ska jag fixa här hemma för ikväll kommer Erik o Anela hit o ska äta middag. Ska bli skoj!
Ha det bra alla underbara vänner!

måndag 13 september 2010

den senaste veckan...

...har varit upp och ner, virrig, ångestladdad men fullt av stöd från familj och vänner. Förra veckan var tänkt att jag skulle plugga järnet till tentan jag skulle ha haft i lördags. Så blev det inte. I tisdagsmorse vaknade jag av att jag var yr. Jag gick upp men fick hålla mig i för att inte ramla. Jag blev riktigt rädd. Jag kände att jag var tvungen att duscha men det slutade med att jag kräktes. Jag ringde då sjukvårdupplysningen och börjar gråta. Den snälla damen sa att jag skulle ringa vårdcentralen. Jag gjorde det och fick en tid. Jag ringde senare till Anela då jag inte kunde gå ut med Enya och ville ha stöd till vårdcentralen. Hon kom och hjälpte mig. När vi kom fram var jag tvungen att må illa igen. Jag fick träffa en doktor som var supersnäll. Han skickade efter en ambulans och jag fick åka in till akuten. Där tog de massa prover men allt var okej. Doktorn där sa att i mitt balansinne kanske det fanns som små kristaller som hade rört på sig. De skickade hem mig. Resten av veckan har jag tillbringat i soffan typ. De första dagarna var jag inte sugen på mat och i onsdags fick Carolina komma och ta ut Enya. Tack alla ni som har stöttat mig!!!
Detta har resulterat i att jag inte gjorde tentan i lördags. Jag har ångest då jag har förstått att jag klassas som arbetslös nu. jag har lite kvar i skolan och den ena tentan klarade jag inte...känner mig lite värdelös just nu...men hoppas att allt kommer att ordna sig. Jag har ju stöd från många håll. puss o kram

tisdag 31 augusti 2010

31 augusti


sista dagen på sommaren. Så tänkte jag alltid förr. Juni, juli, augusti var ju sommar. September tyckte jag var en höstmånad. Visst har det blivit kallare i luften, men än är det grönt och blommigt. Förr kändes det lite deppigt när det blev september. I år ser jag möjligheter istället! Livet har så mycket att erbjuda.


Sitter och lyssnar på country, det är mitt riktiga jag! Igår när Anela tatuerade sig kände jag att jag också ville det. En cowboyhatt eller något annat westernaktigt. Tanken måste få växa fram, så att man inte ångrar sig. Har ju inga pengar nu med så det får bli längre fram. Anelas tatuering blev riktigt fin! En blomma på foten blev det. Rickard och jag satte in våra pengar vi har fått ihop på banken igår med. Känns riktigt bra. Senare på kvällen åkte vi till Erik o Anela. Där blev vi bjudna på kladdkaka och glass!


Idag ska jag läsa om Amerikas religion. Det är några nissar här som ska installera in bredband här utanför. Det är en sån dum tid att de kan komma mellan 8-17 från idag till fredag. men hörde när jag var ute med Enya att de skulle försöka hinna med vår trappuppgång idag.


Nu ska jag diska lite, då vi har sålt vår diskmaskin sedan ska jag sjunka in i böckerna =)



Puss puss

måndag 30 augusti 2010

jag är HÄR!

Sommaren håller på att ta slut. Allt börjar gå till det normala för de flesta. Men inte för mig. Jag är nästan ingen student mer. Bara en tenta kvar. Om jag inte får omtentor dvs. Jag söker jobb. Känns lite lustigt. Hoppas bara på det bästa!!

Sommaren 2010 har varit väldigt bra! Jag har pluggat, men hela juli var Rickard och jag lediga. Första veckan åkte vi på roadtrip till Italien. Låångt var det. Mycket längre än vad jag kan minnas. Genom Tyskland, där vi var och upplevde en vilda västern-park. Mycket bättre på High Chaparral kan jag säga =). Sedan ner till Österrike. Där åkte vi en väldans omväg för att sedan komma ner till varma Italien. Gardasjön var vårt slutmål. Där solade och badade vi. Sedan åkte vi genom Europa hem igen.

Efter det hade vi lata dagar med bad, vänner och sommarkänsla. Sedan var det dags för vår tripp till High Chaparral, Ullared och Göteborg med Anela och Erik! Dagarna gick fort, men vi hade jätteskoj! Efter det har jag varit hemma i Möllekulla några gånger, vi har varit på lite olika marknader, gjort lite dagsutflykter och vips var det augusi! Den här månaden har det varit plugg för mig. Först gjorde jag en hemtenta i Afrikas moderna historia. Sedan har jag haft en tenta i affärsredovisning och nu i helgen hade jag tenta i kalkylering. Den här veckan ska jag som sagt börja plugga till tentan jag har i Amerikas kristendom. Ska bli skönt att plugga något som står mig varmt om hjärtat, nämlingen USA!

Något annat som har hänt är att vi har börjat gå i hustankar...Den dumma nya reglen om att man måste ha 10% i kontantinsatsen har gjort att vi har sålt av massa av grejor. Och vi har sparat som dårar. Nu börjar vi få ihop en rätt bra summa, men det är lite panik för i oktober blir det 15% i kontanter man måste ha. Jag tror på ödet och så får det bli.

Min längtan till USA blir större och större. Det känns som om många i min närhet ska ut och resa och planen var ju att vi också skulle göra det. Det kommer väl. Denna framtiden alltså. Om 30 år sitter man väl säkert och säger att allt redde ut sig ändå.

Sen måste jag skriva att Enya har blivit en dam, hon är just nu i höglöp! Hon är så duktig och hon är allt en liten kelgris,hihi. Igår var vi och plockade kantareller och hennes största problem var att hon ville till den som inte hade kopplet. Så när hon var med mig ville hon till Rickard och var hon hos Rickard ville hon till mig!

En väldigt tråkig sak som har hänt är att Fiffi har dött. Vi tror att hon dog på grund av värmen och vi kämpade i några dagar med henne, men en morgon hade hon gått över till andra sidan...

Fina lilla Fiffi...



Hoppas verkligen att jag har kvar några läsare för nu är det höst igen och jag ska börja skriva lite blogg igen! Idag bär det av till stan för att hålla handen på Anela som ska tatuera sig!

Ha en bra dag!